Laminatgulv knirker

Hej alle.

Vi har lagt laminatgulv i stuen efter følgende konstruktion (set fra toppen):

Laminatgulv med 2mm indbygget underlag (berry alloc grand avenue)
Underlag Wallman Extreme No Noise 3mm
Varmefordelingsplader med PEX rør i til 20mm rør
Novopan gulvspånplader til gulvvarme 25mm
Strøer på klodser

Gulvet ligger fint i vater og er behageligt er gå på. Problemet er, at det knirker og siger sådan en svup aftigt lyd når man går tværs over det.

Jeg mistænker lidt enten at der ligger to trinlydsdæmpende underlag oven på hinanden, eller at jeg burde have lagt træfiberplader mellem første underlag og varmefordelingspladerne.

Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende eller har nogle ideer til hvordan vi får det lavet ordenligt?

Dbh.
Morten




6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det har jeg oplevet før med gulvspånplader på strøer.

Det oplever du ikke med Krydsfiner. Det er væsentligt mere stabilt, men det kan du desværre ikke bruge nu.

Det billigste er nok at gøre noget ved laminatgulvet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er altid bedst at lægge fx en 12 mm spånplade mellem varmefordelingspladerne og svømmende overgulv, særligt med laminat der ikke er specielt tykt. Ligger laminat gulvet i samme retning som slangerne?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Rantzau: Tak for dit svar. Jeg tror nu ikke det er gulvspånpladerne. Jeg har lagt gulv i to andre gulv med 22mm novopan gulvspånplader, og der knirker det ikke overhovedet. Det er faktisk stort set lydløst. Forskellen på disse rum og stuen er: der ligger varmefordelingsplader i stuen, i de andre rum ligger laminatgulvet bare oven på 3mm no noise underlag. Desuden har gulvet i de andre rum ikke underlag indbygget, så der ligger kun no noise underlaget på 3mm.

Maf: Jeg kontaktede Novopan som anbefalede 3mm. Vil du mene at jeg skal lægge mere? Jeg tænker at lægge det i mellem underlagene. Sådan at opbygningen bliver:

Laminatgulv (med underlag indbygget) 12mm
Træfiberplade 3mm (eller 12?)
No noise underlag 3mm
Varmefordelingsplader
Spånplader 25mm

Lyder det fornuftigt?


Ja helt efter bogen. Jeg forstod det som om du havde lagt gulvet..?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Maf: Ja desværre. Så jeg må tage laminatgulvet op, få lagt træfiberplader og lægge gulvet igen. Øv.

Ok. Go’ Arbejdslyst.

Er det et dyrt laminatgulv? Kunne du ikke hellere tænke dig at lægge et trægulv...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis