Hvor vigtigt er det med nye fuger inden vandskuring?

Hej alle,

Jeg har sat mig for at gå i gang med at vandskurer vores hus i Weber 280.
Men jeg er lidt i tvivl, vi bor i et 60'er hus, hvor fugerne har lidt blandet kvalitet, og nogle steder mangler der lidt fuge, som er på størrelse med et alm bor, altså små runde huller. 

Fugerne er ellers "fine nok" og sidder også fast når jeg trykker på dem. Nogle steder mangler de dog helt, som jeg selvfølgelig har tænkt mig at fylde ud inden.

Er der nogen der kan fortælle mig om det er sikkert at komme Weber 280 på, som de ser ud nu?
Eller skal jeg hen og omfuge hele huset?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har fået sandblæst mit hus og dermed også fugerne som så kom til at se ud som dine eller værre og derefter vandskurrede mureren huset, uden at gøre noget specielt ved fugerne, og det har nu holdt i 5 år. Så jeg tror ikke du skal gøre noget ud over de steder hvor fugerne er meget dårlige.

perhans skrev den 15-08-2018 13:03:24

Jeg har fået sandblæst mit hus og dermed også fugerne som så kom til at se ud som dine eller værre og derefter vandskurrede mureren huset, uden at gøre noget specielt ved fugerne, og det har nu holdt i 5 år. Så jeg tror ikke du skal gøre noget ud over de steder hvor fugerne er meget dårlige.

 Det gør det lidt mere betryggende at gå i gang med, tak 
er der andre der har erfaring med det?

Jeg opper lige mit opslag i håbet om flere inputs.

For  20 år siden filsede (stort set det samme som vandskuring) jeg mit dengang murermesterhus.

Under vejledning fra naboen som var murer.

Fugerne var rigtig skidt med masser af murerbier.

Det har hold lige siden.

Dt var dog selvblandet mørtel og så malet bagefter.



Jeg har for 3 år siden vandskuret mit 60'er hus med identiske fuger i weber 280. Intet problem. 

Fedt, tusind tak - jeg starter i morgen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også