Lugt i undergulv

Hej.

Forsøger mig lige med råd herfra.

Vi er for nyligt flyttet i hus. På soveværelset lå et gulvtæppe som vi tog af, under der var der helt alm. 'undergulv' af træ. Vi har selv lagt nyt tæppe på. Nu begynder der så at komme en underlig, frygteligt lugt fra 'undergulvet'. Det lugter helt som træ væggene gjorde da jeg gik i skole i 80'-90' erne, måske derfor jeg bemærker det så voldsomt. Det eneste sted vi endnu ikke har lagt gulvtæppe er i skabet, her ligger samme slags 'undergulv', og det er også begynder at lugte, derfor er jeg sikker på at det er gulvet og ikke tæppet.

Min bekymring er om det mon kan være noget svamp eller andet, der er ikke noget at se, men for pokker det er ubehageligt.

Nogen der har nogen erfaring med ligende?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er undergulv? Er det beton, træ eller hvad? Hvis det er træ, ligger det på strøer og der kan være et defekt rør - kloak eller vand - der er utæt. Eneste måde at konstatere er at hive dele op. Du nævner kun soveværelse. Det er det rum i huset der kræver allermest udluftning, men det har du styr på?


 

Tak. Jeg har ikke den store forstand på det, deraf undergulv, da det ikke er sådan et brugbart gulv. Men det er ‘bare’ sådan nogen træplader som ligger fast. Det er på 1. salen i huset, de to værelser der er udover soveværelset, har vi lagt andet gulv. Så der er det ikke til at vide om lugten også er. I soveværelset (under tæppe) og i gangen er den type træ undergulv, og der lugter det. Udluftning er der meget styr på, jeg har stort set altid åben, og specielt efter lugtens frembrud, for ellers kan jeg ikke holde det ud. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis