Gasbrænder går ud når flasken vippes

Jeg har en gasbrænder med en gasflaske der skrues på men når jeg har brugt lidt over halvdelen af flaskens indhold og vipper brænderen, og dermed flasken, nedad, går den ud. Så kan jeg rejse den til lodret og tænde den igen, men hvis jeg tipper den så gentager problemet sig. Har prøvet med flere forskellige flasker, også forskellige størrelser, samme problem. Er der nogen der kender en løsning på dette problem eller er det bare et dårligt design?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kender godt problemet, dog med en anden type gasbrænder.

Men får den lov lige at brænde, i oprejst tilstand, et minuts tid kan den godt vippes uden at gå ud.


Vi prøver igen, i morgen --

Er der ikke flydende gas i beholderen? Den gas der afbrændes i brænderen skal være luftformig (flydende gas der er fordampet). Når du så vender beholderen nedad, vil jeg tro at der kommer flydende gas til brænderen. Det kan den åbenbart ikke klare, og går ud.

Flydende gas er også problematisk. I fordampningsfasen udvider det sig mange gange - mener at det er omkring 1000 gange, så hvis brænderen kunne afbrænde flydende gas, ville det medføre en stor flamme.


Søren O

Jeg vipper den ikke så meget at de flydende gas kommer op til brænderen.

Jeg vil prøve at lade den brænde noget længere i oprejst tilstand og se om det løser problemet.

Ellers er løsningen en slange mellem beholder og brænder. Så er det også nemmere at komme til.

IKKE noget hjemmefusk! Producenten af brænderen har som regel et slangesæt i tilbehørskataloget.



Det hjalp ikke at lade brænderen brænde i lang tid, den gik stadig ud. 

Nu har jeg købt en ny brænder, som jeg fik næsten gratis ved at købe to flasker gas, og nu er der ingen problemer. Forstår ikke hvad problemet har været men sådan er livet en gang imellem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis