trailer bremse

Hejsa.

Jeg har fået et problem med min Variant trailer, det er en Buggi Trailer 1000 kg med bremser.

Når jeg bremser slår håndbremsen til, og slipper ikke igen.

Jeg har skiftet gasstemplet inde i trækket, dette har dog ikke hjulpet.

Er der nogle der har en ide til hvad det kan være, min mekaniker aner ikke sin levende råd.


Mvh. Cliff 

Hejsa. Jeg har fået et problem med min Variant... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hejsa . Jeg kan ligge håndtaget ned, det føles dog mere besværligt ind før. Vi har ikke rørt bakkerne, kun justeret på skuerne så den bremsede ens. 

Det er vigtigt at håndbremsen ligger helt nede. Så skal der betydelig mere kraft til at trykke den op grundet "angrebsvinklen". Dine billeder viser ikke stangforbindelsen mellem håndbremser og bremsestang.

Dit problem har ikke noget med bremsebakkerne at gøre.


Søren O

Nu har du været så smart ikke at vise et billede af den side hvor håndbremsen sidder. Men jeg er 99% sikker på der skal sidde en lille kort dævl der ligner en gasstøddæmper. Du kan se på billedet her i linket hvor den sidder hvor den er sort:  https://www.prof-shoppen.dk/shop/paaloebsbremse-knott-kf-5123p.html

Du skal aflæse typeskiltet på træktøjet og bestille en ny ved en forhandler og have den monteret, så er jeg 99,8% sikker på det nok skal virke efter hensigten igen.   

Bremserne må du ikke justere på trækket kablerne men på bakkernes justerskruer med løse kabler. Gør du ikke det risikerer du nemt at bremserne kommer til at hænge og bakkerne skal udskiftes da belægningerne går løse, hvilket ikke er en helt billigt fornøjelse. Ydermere ødelægger du også ret hurtigt bremsetromlerne da de ikke er beregnet til der bremses jern mod jern og de koster endnu mere end et sæt bakker.    

Pøj pøj med reparationen.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
cliff christensen skrev den 15-08-2018 14:31:18

Er det denne her i mener er i stykker ? 

 Jeps.  ;-)


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg er enig med Leif her, Jeg vil egentlig gå op til 99.7 % på at det er den der skal skiftes.

Mvh.

Mikkel


Jeg prøver at skifte den, så hører i nærmere om det er den 😊 tak for hjælpen 👍👍👍😀

FoXX skrev den 16-08-2018 21:32:10

Jeg er enig med Leif her, Jeg vil egentlig gå op til 99.7 % på at det er den der skal skiftes.

Mvh.

Mikkel


 Citat af egne ord: Du skal aflæse typeskiltet på træktøjet og bestille en ny ved en forhandler og have den monteret, så er jeg 99,8% sikker på det nok skal virke efter hensigten igen.

Så underbyder du mig jo !!!     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis