Utæt tag - hjælp til midlertidig løsning indtil tagskifte

Hej alle sammen

Jeg har købt mig et dejligt hus fra 1800-tallet, der dog trænger til at få skiftet taget. 😊

Vi er i fuld gang med at forhandle med tømrere om at få skiftet taget, men de bliver ved med at udskyde startdato 1 måned frem.

Og efter de voldsomme skybrud de seneste dage, kan vi se, at det regner ind mindst 4 steder.

Derfor vil jeg gerne hurtigst muligt - inden næste regnvejr - stoppe utæthederne, indtil tømrerne kommer i gang. Spørgsmålet er, hvilken fremgangsmåde der er bedst og samtidig ikke voldsomt dyrt?

Vi håber at tømrerne kommer i gang i løbet af nogle uger, men jeg er bekymret for, at der nok nærmere kommer til at gå en måned eller to.

Så hvad kan jeg gøre, der kan hjælpe taget i denne periode? Jeg har forsøgt at google en masse, men er stadig meget i tvivl. 

Kan jeg overstryge på de steder af taget hvor problemerne er? Og i så fald, hvordan HELT PRÆCIST overstryger man? 😊 (det er ikke muligt at understryge).

Eller kan jeg sætte presenninger op? Min mand mener, at vi ikke vil kunne fastgøre dem ordentligt og de vil kunne beskadige taget, hvis de står og klapper ind på taget i vinden. Kender I til nogle presenninger, man godt kan lægge udover tegl?

Eller er der noget helt andet jeg kan gøre? 

På forhånd tusind tusind tak for jeres hjælp! 😊

Vh. Christine 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Køb tagtæt til din fugepistol. Det er nemt at gå til, og holder snilt til du får skiftet taget, selvom forhandlingerne skulle trække ud.


Elektronikteknikeren

Kan i ikke fuge med noget tagtæt eller lignende. Det må da være begrænset hvor store hullerne er eller hvad?


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis