Tado produkt?

Hej, 

Jeg er ny på lav-det-selv og dette er mit første indlæg :D 

Jeg vil meget gerne nedsætte mit elforbrug. Det er jeg sikkert ikke alene om. 

igår undersøgte jeg derfor mulighederne på nettet og faldt over produktet Tado. 

https://www.billigvvs.dk/smarthome/artikel/gor-dit-klimaanlaeg-smart-og-spar-paa-din-regning 

Nogen som kender til produkterne og eventuelt anbefale det? 

Ser frem til at høre fra jer

Jahrlsen :P

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej,

Jeg har brugt dem i nogle måneder, men solgte dem igen. Synes der var en række ulemper der for mig gjorde udslaget.

Tado synes jeg larmer en del. Fordi de slukker og tænder f.eks. hver time og trækker varmt vand ind på fuld kraft og slukker igen f.eks. 2 min senere. Der er ikke rigtig en mellem vej. (har haft fat i Tado support flere gange, de forklarer de er ved at udvikle det, men ved ikke hvornår det er færdig) Det gør radiatoren slår og giver lyde fra sig, fordi den udsættes for stor varme påvirkning på kort tid.
Synes heller ikke temperaturen i rummet er særlig behagelig når radiatoren tænder og slukker. Foretrækker jævn kontsant varmeflow. (Som jeg tog som en selvfølge at tado produktet understøtter)

Der udover oplevede jeg 2 gange at de hopper af radiatoren, en af dem over en weekend. Ikke så sjovt at komme hjem til . Læste mig frem til, det anbefales at købe en metal converter. (Dem som følger med er lavet af plastic). Skal du have med i budgettet hvis du ønsker at prøve dem.

Sig til om du behøver mere input.

Med venlig hilsen
Steffan

Hej Steffanjj,

Tak for dit ærlige feedback . Den vil jeg tage med i min bedømmelse. 

Bedste hilsner 

Jahrlsen 

Hej Mikkel, 

Hvad tænker du på angående de varme lande ?

Ideen lyder meget god, men produktet lyder ikke til at være færdigudviklet endnu jf. Steffans indlæg.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Mon ikke Danfoss udgave virker ligeså godt?


fase

Jeg har Danfoss Living Connect i vores hus på 282m2 fordelt på 16 radiatorer. Det fungerer upårklageligt. Jeg installerede det sidste år, da vi flyttede ind, så jeg kan ikke sammenligne med vores tidligere forbrug. Vi har dog brugt 15% mindre naturgas end de forrige ejere. Og de boede kun to voksne, vi bor to voksne og to børn. Og er glade for varme   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis