Lime plastic og metal - Hvilken lim egner sig?

Hej


Jeg skal lime noget metal (neodymium magneter) på nogle plastic (kamera,  plastic type ukendt).

Hvilken lim egner sig bedst til det?

Der er tale om små neodymium magneter som skal limes på en låge på et kamera. 

Jeg tænker umiddelbart at en limpistol vil være bedst egnet. Men der fås jo også forskellige typer "superlim", men jeg kender intet til dem og hvor godt de hæfter på metal.


Erfaringer modtages gerne.


PS. Jeg har ikke nogen limpistol idet jeg simpelthen ikke har haft brug for en. Da jeg heller ikke forventer at få brug for en så ofte, overvejer jeg bare at købe den billige i Harald Nyborg. Er der noget i vejen med den?


19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg bruger denne til næsten alt. Den er meget god.

https://marinelageret.dk/baadpleje-og-vedligeholdelse-285/lim-fuge-og-malergrej-1176/lim-fra-sikaflex-tec-7-mm-923/loctite-lim-932/loctite-repair-extreme-14953.html



Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Ja den limer også godt på metal, som der også står i linket..

Tror nu også en gang kontaktlim kunne gøre det....


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg ville klart anbefale epoxy til den opgave. Det giver den bedste kontakt mellem to forskellige materialer.


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 14-08-2018 16:52:51

Jeg ville klart anbefale epoxy til den opgave. Det giver den bedste kontakt mellem to forskellige materialer.

 Er der ikke ofte vedhæftningsproblemer på plast ? eks Araldit binder ikke på plast.


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Tech7 (nej jeg bliver ikke betalt for det.. men det er godt - (den sorte er bedst))

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Har selv brugt ganske almindelig superlim til at lime et par neodym magneter på et indbygget køleskab for at trække lågen ordentlig ind på plads. Det fungerer upåklageligt på andet år. 

FeuerDK skrev den 14-08-2018 22:25:42

Har selv brugt ganske almindelig superlim til at lime et par neodym magneter på et indbygget køleskab for at trække lågen ordentlig ind på plads. Det fungerer upåklageligt på andet år. 

 

Når du skriver "almindelig superlim", hvilket produkt mener du så? Der er mig bekendt ikke een superlim der er standard. Der er et broget markede af mange forskellige producenter og formler. 



Gregeren skrev den 14-08-2018 16:52:51

Jeg ville klart anbefale epoxy til den opgave. Det giver den bedste kontakt mellem to forskellige materialer.

 Jeg har aldrig brugt epoxy før. Men ved at det er noget med to komponenter der skal blandes. Kan det godt fungere med meget små mængder? Vi taler her om 2 stk runde ø3mm, 1mm tykke skiver magneter der skal limes fast på to stykker lige så små stykker plastic. Er det til at styre det med epoxy? 


I bygge markedet køber du en dobbelt tube. Så presser man en lille klat ud fra begge tuber samtidig på en plade eller stykke pap, blander det sammen med en skruetrækker el,lign. Når det er så småt kan du løfte lidt op med en stoppenål eller lille dykker.

Der er en type rapid, der hærder på 1-2 timer den foretrækker jeg. Så er der den almindelige som tager 10-20 timer. Alt sammen afhængig af temperatur. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også