Vandvarmer eller gennemstrømning gasanlæg

TRRA
TRRA
Postnr: 2770
TRRA TRRA

Vi skal have skiftet gasfyr. Vi bor i et hus hvor kedlen står i kælderen og badeværelset er på 1. sal. Er der nogen der har erfaringer med, hvor meget længere tid det tager, for vandet at blive varmt på 1. sal med gennemstrømningsanlæg - ift. almindelig vandvarmer?

Mvh TRRA
LL1
LL1
Postnr: 5210
LL1 LL1

Lige lang tid. Men du kan jo tilføje en cirkulation.

TRRA
TRRA
TRRA TRRA

Tak for svar, dog ikke sikker. Min vvs'er sagde, at gennemstrømning tager lidt længere tid, fordi, der først skal signal til kedlen om at varme vandet. PT. tager det 50 sek for vandet at blive varmt på første sal.

Mvh TRRA
Mortenjustesen
Mortenjustesen
Postnr: 9510
Mortenjustesen Mortenjustesen

Det lyder som volapyk i mine ører. Så snart du åbner for vandet begynder gennemstrømsvarmeren jo at varme. Det kan måske tage et par sekunder før gennemstrømsvarmeren er oppe på driftstemperatur. 

Morten
Frank Chr.
Frank Chr.
Postnr: 8700
Frank Chr. Frank Chr.

Det kommer jo osse lidt an på hvor mange kw gasfyret kan lev. i spids situationer og nok så vigtigt vedblive at lev. nok varme til en gennemstrømsvandvarmer. 

Ved en almindelig vvb er brugsvandet jo på forhånd opvarmet og vil straks afgive varmt vand. 

Ps. 50 sek. inden der er varmt virker som lidt lang tid. 

TRRA
TRRA
TRRA TRRA

De 50 sek er med almindelig vvb. VI har ikke så meget tryk på vandet her.

Mvh TRRA
Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Vvs-eren har sikkert ret. Et gasfyr kører typisk med 2 "temperatursæt", et til varmeanlægget og et til opvarmning af varmt brugsvand. Når der ikke bruges varmt vand, kører kedlen blot på varmeanlægget ved en lavere temperatur. Når så der forbruges varme fra gennemstrømningsvandvarmeren skal kedlen først varmes op til en højere temperatur før brugsvandet kan blive ordentlig varmt. Min anbefaling er en varmtvandsbeholder.

Søren O
S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Jeg holder med Søren, så ville jeg lave cirkulation på det varme vand. Cirkulationen kunne så styres, så der kun blev cirkuleret i den tid, der er brug for det.

fase
Vil du være med? Log ind for at svare.