Afslutning på brøndkarm/dæksel?

Hr.Find
Hr.Find
Postnr: 2610
Hr.Find Hr.Find

Hej, første post her. Jeg håber i kan hjælpe :)

Vi har en brønd/kloak med en ø600 brøndkarm. Jeg fik smadret betonringen rundt om da hækken skulle fjernes og nu skal jeg finde noget nyt. MEN, jeg tror den er så gammel at de ikke fås mere eller også kigger jeg forkert sted. Kan nogen af jer hjælpe med nedenstående?:

1: Hvad hedder den beton ring helt præcis?

2: Et link til et sted en erstatning kan købes

3: Hvordan monteres den korrekt?

Jeg har ik styr på det kloak værk skal det lige siges, men det om der skal noget pakning eller noget under jernkarmen aner jeg ik?

Så kort sagt, hjælp! :) 

Mvh Tue

Hastværk er lastværk
S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Prøv at se om der ikke er en kant indvendig på brønddækslet, som kan modvirke at dækslet forskyder sig. Ellers ser det ud på billedet, som om, der er lavet en kant af f.eks. sokkelpuds, som kan købes i tømmerhandlen. Inden du lægger pudsen på, skal du selvfølgelig gøre kanten ren for jord.

fase
FoXX
FoXX
Postnr: 7790
FoXX FoXX

Ring du bare til en kloakmester, der er en standard afstandsring der kan passe.

Mvh.

Mikkel

Hr.Find
Hr.Find
Hr.Find Hr.Find

Tak for svar S. Fabin. Ja det kan være det bare er det. På det første billede kan man ane et søm, og de sidder faktisk rundt om, banket ned i, ja den nedenunder. Så det er muligt det er pudset op rundt om. Men så er det godt nok gjort flot. 

Jeg har kigget på topringe tror jeg det hedder men jeg kan ik finde sammen slags. 

Hastværk er lastværk
Hr.Find
Hr.Find
Hr.Find Hr.Find

Hej foxx. Ja, men jeg kan da lige godt selv købe den og sætte den på? Eller hvad? Det er nok en anden pris hvis jeg skal ud og smide penge efter en kloakmester 

Hastværk er lastværk
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Kloakmester laver kloakken, men du kan godt selv reparere den skade. Jeg ville bare dække den til hvis den ligger med jord over så forskyder den sig ikke. Og der skal ikke pakninger imellem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Hr.Find
Hr.Find
Hr.Find Hr.Find

Hej ev. Ja kloakken lader jeg ham om, men heldigvis har den ikke taget skade. Kun den betonkant rundt om. Og det er Om om den bare er lagt, eller støbt oven på kraven. Især pga de søm der sidder i.

Jeg renser af og ligger den pænt igen, så ser jeg om jeg kan finde en topring i beton men udvendig mål på ø75 men det er lidt svært. 

Tusinde tak for svar indtil videre all, det er yderst værdsat

Hastværk er lastværk
Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Det ligner en beton forhøjerring. I dag bruges normalt plast forhøjerringe (genbrugsplast). Hvis du er så heldig at løbe på et asfalthold, er chancen for at du kan købe en ring af dem. Måske en gang rundstykker og lidt wienerbrød virker. Normalt er der ø 60 cm. hul i ringene. Du kan søge på "kloakgods" og "forhøjerringe".

Er højden på brønddækslet ikke lidt ligegyldig hos dig? Der ligger ikke fliser. Jeg ville nok gøre som Elmand skriver - du lægger blot brøndkarmen direkte på din brønd uden forhøjerring. Er der åbninger mellem brøndkarm og brønd, lapper du med jordfugtig sand/cement.

Søren O
Hr.Find
Hr.Find
Hr.Find Hr.Find

Stærkt. Tak for svar søren! Det bliver løsningen, og jo, der er bare jord. Kanten er kun for syns skyld men når man ikke har stået Med det før

Tusinde tak for svar alle sammen! Det er sgu værdsat.

Mvh tue

Hastværk er lastværk
Vil du være med? Log ind for at svare.