Kommentarer til projekt: Vand løber ind under tag. Ved tagrende

Her samles kommentarer til projektet: Vand løber ind under tag. Ved tagrende

Kommentarer vises både her og på projektet.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal huske at du får bedste svar ved at stille direkte spørgsmål i Forum. Det er også beskrevet hvor projekter starter. Man skal igennem mange klik for at komme til spørgsmålet.

Men min mening er at din tagrende er placeret forkert. Tagpap afslutter på den blikkant, som skulle ende nede i tagrende. Bagved skulle der så være en beklædning op under blikkanten. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er lidt svært at se tagpap, blikkant og tagrende, men for mig at se, lægger tagpappet kun nogle få cm. ind over blikkanten. Normalt er blikkanten primet på en ca. 10 cm. kant, så tagpappet får en god vedhæftning når det brændes på. Der skal selvfølgelig være fald på blikket mod tagrenden. Den anden kant skal så som Elmand skriver gå lidt ned i tagrenden. Det er meget vigtigt at samlingen mellem tagpap og (fod)blik er helt vandtæt. Tagrenden skal også have fald med nedløbsrør.


Søren O

Hej der kommer i hvert fald vand ind ved den røde cirkel. Vil mene paptaget skal gå ud til den gul streg.

Dit fodblik skal være mellem de to lag dvs først underpap, fodblik og så overpap. 

Du kunne også overveje insekt-net her:

Tak for svar.

Har nu prøver at komme tagpaplim / fugeasfalt ud til kanten på drypnæsen, så håber jeg det kan holde vandet ude...

Et stort problem for dig er er jo også at din drypnæse ikke går ned i tagrenden som den SKAL. regner det samtidig med at det blæser lidt, og det er jo før set i Danmark 😉så vil en del af vandet fra din drypnæse, blæse ind under taget. Med andre ord din tagrende er fejlmonteret........

Mfrost

Vi er også blevet enig om at tagrenden skal hæves, så drypnæsen står nede næsten  i tagrenden..


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis