To ledninger monteres i Wexøe lampeudtag

Jeg er flyttet i en bolig med for få lampeudtag. Jeg ønsker derfor at tilslutte to lamper i ét udtag. Det har jeg nemt gjort før i et traditionelt udtag, hvor der er fin plads til at begge lampers ledninger kan være i henholdsvis N og M1. Men her har jeg (elendige!) moderne Wexøe-udtag som vist på fotoet. Der er så lidt plads i åbningerne, at jeg på ingen måde kan få to lampers ledninger ført i samme huller i udtaget. 

Kan jeg tilslutte to lamper ved at benytte andre af stikkene i udtaget til lampe 2?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du snor de to brune og de to blå sammen og stikker dem ned i henholdsvis M1 og NUL efter, at du har løfter armen på klemmen med en skruetrækker, så der bliver plads i klemmen.


fase

Tak for svaret. Har du selv prøvet med denne type udtag? Jeg har faktisk svært ved bare at få én ledning til at sidde fast, hvis den ikke er gjort ultraspids - helt anderledes bøvlet end med traditionelle udtag...

Så da jeg forsøgte at sno to ledninger sammen, kunne jeg simpelthen ikke få dem til at sidde fast - jeg forestiller mig, det er fordi hullet er meget lille. Men det kan selvfølgelig også bare være manglende fingernemhed

Du skal åbne klemmen med en skruetrækker, inden du skubber ledningen ind i klemmen. Anvisningen er vist på lampeudtaget.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis