mislyd vaskemaskine

bachlabar
bachlabar
Postnr:
bachlabar bachlabar

vores under 1 år gamle Miele vaskemaskine er begyndt at sige denne lyd https://youtu.be/7Y0-pPMYRLY

inden jeg bestiller service, vil jeg gerne høre et bud på om det kan være selvforskyldt

Det skal lige siges, at det er en lyd der er begyndt inden for den sidste måned, og det er kun i løbet at et program. ikke under centrifugering. Den afslutter skylning og så kommer lyden, som så stopper igen

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

der ligger nok et par søm i tromlen, ellers kan det være remmen, der er slap

bachlabar
bachlabar
Postnr:
bachlabar bachlabar

der ligger ikke noget i tromlen (synligt) og den er kun 10 måneder gammel, men jeg må få en tekniker ud, og håbe det er en garantisag

Rolias
Rolias
Postnr: 4736
Rolias Rolias

det lyder som om der sidder et søm, eller skrue i et af hullerne i tromlen, og rammer toppen af karret, prøv at dreje tromlen med hånden og se om den støder på

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Søm, skrue, BH bøjle eller et andet fremmedlegeme der som skrevet sidder fast i tromlen. Du kommer nok desværre til at betale tekniker hvis ikke du selv finder den inden. Føl med fingeren ned i alle huller i tromlen, eller kig ind i maskinen med lommelygte. Der skal kigges hele vejen rundt. 

Det er ikke godt at køre med, da det ødelægger varmelegemet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
bachlabar
bachlabar
Postnr:
bachlabar bachlabar

Jeg tjekker lige, der er bare ingen mislyd, når den ellers vasket og centrifugerer. Det er kun ved afslutning på skylning

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Prøv at fjerne låget ind til trevlefiltret og se om der er noget i pumpen eller i slangen fra tromlen.

fase
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Jeg synes bare at kunne se en sammenhæng imellem omdrejninger og lyden. Men det er da værd at kigge ind i pumpen som ofte sidder for enden af trevlesi. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin
Jeg synes bare at kunne se en sammenhæng imellem omdrejninger og lyden. Men det er da værd at kigge ind i pumpen som ofte sidder for enden af trevlesi. 

Ja, det har jeg også lyttet mig til, men det var vel et forsøg værd med trevlesien, 

fase
bachlabar
bachlabar
Postnr:
bachlabar bachlabar

Så har der været tekniker, og det var fjedrene den var gal med, de er nu skiftet, og opgraderet lidt. 

Men åbenbart et gængs Miele problem. 

Men heldigvis en garanti sag

Vil du være med? Log ind for at svare.