Nyt badeværelse: væghængt toilet

Hej Alle,

Vi skal renover vores badeværelse, hvor jeg overvejer at sætte et væghængt toilet op. Men da toilettet er ved siden af vinduet, og den nuværende kant ved vinduet er 85cm er jeg i tvivl omkring resultatet da der skal bygges en "kasse" til toilettet.

Hvis kassen går ud i et med vindueskarmen, hvordan vil det så se ud. Nogle eksempler og erfaringer? Andre løsninger?


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har lavet 2 - 3 løsninger som ligner din beskrivelse. Der er ikke bygget "kasse" i nogen af tilfældene. 

Alle gange har jeg pillet indermuren ned, så cisternen kan puttes ind og fastgøres der. Lidt af hulmur er også taget i brug, hvor der så er isoleret med 30 - 50 mm flamingo yderst. 

Et af stederne var muren så tynd at der blev en 20 mm plade på indersiden. Ellers har jeg kunnet lave det plan med muren. 

Men det kræver naturligvis at afløbet flyttes ind i mur / sokkel.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

hej erik

Toilettet står ved siden af vinduet, og har forslået at rykke det over på vindues-væggen, men det var ikke nogen god idé Altså skal der laves en kasse som går ud i et med vindueskarmen, hvor jeg tror at det kommer til at se tosset ud.

Pt har jeg ikke noget som jeg kan forhandle med, omkring placeringen af toilettet hos fruen


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **

Hvis den indvendige væg er af fx gasbeton kunne man måske godt bruge Eriks løsning alligevel. Det er jo ikke kun i ydremurer at man kan forsænke ting


I forhold til kassen kan det nok godt blive enige ok, men så skal den enten laves som en del af væggen altså hvor kassen laves først også beklædes den og resten af rummet med fx fliser der også går ind i vindueskarmen. Alternativt skal der nok være en tydelig kontrast hvor kassen har anden udseende end resten 


Ask

Er det  indvendig skillerum den skal stå op ad, så får du ikke så meget "forærende". 

Her hos mig selv har jeg sat toilet 45 grader ud fra et hjørne. Der er der vindue 30 cm fra hjørnet og dør 70 cm fra. Så er der valgt en lav model i cisterne. Der er så udhulet lidt i skillerum og indervæg imod ydermur. "kassen" er så trekantet og er 40 x 40 cm. Altså 10 cm hen foran vindue i den ene side. Det har præcis samme højde som vindues bundstykke ca. 84 cm.

Bundstykke i vindue er det samme som fliserne på gulv og i bruseniche. Det samme er toppen på cisterne. Betjeningshul er så udskåret i denne topflise. 

Jeg mener det er bydende nødvendigt at papir holder er lige ved siden af hvor man sidder. Jeg har set holdere der sidder helt på bagvæggen. Undskyld min frimodige beskrivelse: " Det er altså skide irriterende at det er blevet tørret af  på kanten af brættet, som papiret skulle have hjulpet med. Bare fordi man skal dreje sig halvt rundt for at nå toilet papir"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Den skal stå op af den indvendige skillevæg, så der er ikke meget af gør godt med. Skillevæggende er 75mm gasbeton Jeg gemmer den feature til næste hus, da jeg er sikker på at jeg kan lave nummer 2, ligeså godt på et væghængt som gulvstående! Tak for input


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis