Flytte døråbning/murhul i stuelejlighed i en andelsbolig

Hej. Jeg står og skal have rykket døråbningen ud til køkkennet 30cm til den ene side, således jeg har plads til skabsvæg på den ene side. En murer fortæller mig at arbejdet er super simpelt,  men papirarbejde for en ingeniør vil være omkring 6000kr. Kan det virkelig være rigtigt at det er nødvendigt for sådan en lille ændring?  

På forhånd tak, 

M.v.h. Thomas

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal da bare have en murer til at understøtte, lægge en ny overligger ind, save 30 cm ud og  mure ud i den anden side. Hvorfor ingeniør?


 

Jeg synes virkelig også at det lyder så tosset. Han sagde at det ikke var grundet det er en andelsbolig, men etageejendom. Skal han ikke bare rapportere til andelsforeningen at der laves et stykke arbejde?  Uanset prøver jeg nok at tage fat i en anden murer ,  måske der er forskellige syn på sagen..

Nu skal du lige huske at få lov til den ændring af bestyrelsen i andelsboligforeningen (hvis du ikke allerede har fået det). Og check evt. vedtægerne, hvad siger de om sådanne omforandringer.

Husk du ejer ikke en lejlighed i en andelsboligforeningen, den er nemlig andelsboligforeningens, men du har en brugsret til den.

Henrik det er helt korrekt. Heldigvis er vi ikke så konservative her i foreningen, så alle forbedringer er velkommen. Desuden er min generelle indstilling at det oftest er nemmere at bede om tilgivelse end tilladelse 

Jeg tror ingeniøren skal indover, fordi hvis det er en bærende konstruktion, så er helvede løs hvis ikke der er lavet en korrekt statisk beregning og han vil så indgive (bygge???)-tilladelse til kommunen eller ændre i dokumentationen/tegningen for byggeriet (materiale som er hos teknisk forvaltning i kommunen)... Det er især fordi det er etagebyggeri, at jeg tror det er nødvendigt - ikke fordi det er en andelsbolig.


Her er min signatur...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis