Kondensvand i kelder

Min bror har en slagter butik ,han har lavet  et stort Køllerum , men butikken har et kelder . Og ned under køllerumet i kenderen kommer der meget kondensvand lig der hvor køllerum er og ikke i hele kelderen . Kan man ikke sætte dampspærre oven på den eksistererne betongulv og støbe et nyt betongulv for undgår problemet , eller havd er den beste og hurtigste løsning .


AN
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kondens vand optræder hvor varm luft møder en kold flade. Så det er nærliggende at tro at det opstår fordi kølerummet har en kold underside. Så det der evt kunne hjælpe var simpel isolering ind under kølerum.

På samme måde kommer der kondens vand på et koldtvandsrør, indtil den bliver pakket ind i isolering. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja men hvad skal jeg brug af isolering er det bare  dampspærre ?


AN

en dampspærre isolere ikke......

du kan bruge flamingo eller hårde batts som bliver monteret op under loftet, direkte under kølerummet, det der giver kondes er jo når varm luft rammer en kold overflade, der for isolering, hvis du kun bruger en dampspærre så vil den jo blive kold og der kommer kondens på den som det så vil dryppe fra.

Under loftet i kælder sætter du 10 cm brædder på højkant, med et bræt skruet under så der ligesom er en lille hylde til hver side. Det kan så bære 50 mm isolering + 50 mm hårde bats. 

De skal sidde med omkring 95 cm afstand så bats passer imellem. 

På grund af brandrisiko ville jeg ikke bruge flamingo. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis