Fjerne polyfilla isolering fra spraydåse

Hej,

Har sprayet polyfilla isolering ind rundt om en ydre dør. Der er desværre kommet nogle pletter på den nye dør. Er der et smart tip til at fjerne det. Det sidder mega godt fast.
Kan få en del af ved at benytte grundrens, problemet er at meget af mallingen også går af. Er der ikke andet for end at male over?

Med venlig hilsen
Steffan

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tænker noget rensevæske til fugeskum kunne være en mulighed  


Mvh. Christian M
 

For mig ligner det byggeskum. Det kan kun fjernes mekanisk ( slibe / skrabe ) når det allerede er hærdet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du skal slibe det af inden du maler. Det bliver ikke pænt hvis du bare maler over.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er PU skum, polyurethan.

Det skal som sagt afrenses mekanisk når det er hærdet op. Dvs. Skraber og sandpapir. Og så kan du ellers male døren.


Elektronikteknikeren

polyfilla isolering = byggeskum..
- der skal slibes + males.. = æv   
 (næste gang husker du at dække af, eller lade være med at spraye på andet, end det, der skal fyldes.. )   

Edit.. @Gregeren var hurtigere ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Yep... Mekanisk med et knivblad er fremgangsmåden.

Lavede samme nummer for en lille måneds tid siden. Har forsøgt med alt i kemilaboratoriet - og det er et skarpt knivblad, der er vejen frem.

Med lidt snilde kan du undgå at male efterfølgende. Men du skal nok forvente at der kommer ridser eller anden skade, uanset hvad.
Jeg har valgt at leve med de småting, der er kommet af mærker. Og det ses ikke i dagligdagen.

Tak for alle jeres svar.
Ja tænkte det nok, jeg må igang med skraber og sandpapir og evt en pensel til sidst, alt efter resultatet. Tak.

Indet det hærder op kan det renses af. Men ikke noget med tænke / kaffepause imellem. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også