LED spots til garage (Ikke arbejds rum)

Hej med jer :)


Nu har jeg efterhånden søgt lds rundt, og alle som har skrevet om belysning til garagen, har været fordi den også fungere som et værksted. 

Min garage på 30m2 bruges kun til bilen, og div. have-redskaber. Jeg har snakket med Greenline, som anbefaler jeg får spots med 70-80cm mellemrum - Dvs omkring 36 spots ca. 

Det synes jeg umiddelbart der bliver ret voldsom.

Jeg tænker at 9 eller 12 styks må være nok, men har ikke synderligt forstand på det. 

Er der nogen har været i samme situation som mig? erfaring evt.?


Ps. det skal lige siges at jeg ikke har enorm lofthøjde, og derfor vil jeg ikke have armatur sat op. 


Håber på lidt hjælp.


Mvh


Hej med jer :) Nu har jeg efterhånden søgt lds... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville simpelt hen montere to 36 W lysstofarmaturer/rør på tværs, ca, 1/4 fra hver ende af garagen. Meget billigere og nemmere. Det er jo ikke sådan at lyset brænder døgnet rundt?


Ja, med spots render det hurtigt op kan jeg se. Lyset brænder langt fra døgnet rundt. Jeg bruger mest lyset når jeg giver bilen voks. Ellers er det kun når vi henter diverse ting fra garagen. 

Jeg har allerede 3stk 36w lysstofarmaturer som sad i flugt med bjælkerne, men når jeg vil have isoleret i mellem bjælkerne, synes jeg de kommer for langt ned når loftet bliver på underside af bjælkerne.  

Jeg har cirka 2,11 meter fra gulv til underside bjælke, og jeg kan se at de nordlux 1x36w jeg har er 9cm i højden.

Hvad med 4 stk. 21 W armaturer monteret på væggen tæt på loftet, to på hver side? Så har du ikke højdeproblemet og nemmere kan det vel ikke gøres.


Annonce

Nej, nemmere kan det ikke gøres, den kunne nemt være en mulighed. 

Tak for alle jeres input 👍🏼

Jeg ville smide disse op:

https://www.harald-nyborg.dk/p8751/lysliste-18w-led-115-6-cm

Jeg har selv de samme i kælderen, og de giver meget lys på lidt plads, da de er smalle og lave i profilen.

Man kan linke flere sammen.

De har kørt hos mig i 7 år uden problemer.


Elektronikteknikeren

De fylder heller ikke så meget i højde.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis