Pris for demontering af radiator samt opsætning af ny

Kære alle - håber, I kan hjælpe med at vurdere et tilbud.

Vi er en del lejligheder, som skal have demonteret og bortkørt nuværende radiator samt opsat en ny tyndere radiator. Den nye radiator skal monteres ved siden af den gamle, blot på den anden side af hvor rørene går op. 

Prisen er ca. 12,000 kr per lejlighed/radiator. Dette indebærer alt, inkl. selve den nye radiator samt nedtagning og bortkørsel af gammel radiator samt ny termostatventil. Derudover tilpasning og montering af nye rør (det skal se ordentligt ud) og t-stykker (da radiatoren nu er på den modsatte side).  

Firmaet er generelt meget pålideligt og giver normalt OK priser.

Tak på forhånd for jeres hjælp.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej 

Er det for et stk radiator? Hvad menes der med at det er ved siden af den oprindelige radiator? Skal den rykkes til højre eller venstre eller på den modsatte side af væggen ? Hvad er det for en radiator?  Er det plus moms?

Hvis det er for en radiator syntes jeg umiddelbart at det lyder dyrt, hvis du regner 3,5 time pr radiator skal det være en fin radiator.


 

I er da nødt til at indhente mindst 3 tilbud. Umiddelbart lyder det dyrt - hvor i landet er vi henne? Jeg tror at i får mere ud af at samle de gamle radiatorer sammen, og sælge dem til en skrothandler.


Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Beskrivelsen af arbejdsopgaven / levering af "hvilken"  radiator?? er ikke ret fyldestgørende - i min optik.. denne opgave ville jeg ikke give tilbud på - ud fra beskrivelsen..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

@Søren: Du ved ikke hvor mange firmaer, jeg er i dialog med. Tror alle ved, at man får mest ud af at spørge så mange firmaer, som muligt. Det er i København, og det du siger med at samle radiatorerne og køre til en skrothandler er altså et noget tidskrævende forslag. Folk arbejder en del, og det gider vi altså ikke bruge tid på, sorry :-)

@Renbo: Det er en plan radiator, ca. 200 cm gange 40 cm. (svinger lidt mellem nogle lejligheder), men vil du gerne vide mærke mm.? Der menes, at hvis du forestiller dig, at rørene går op langs væggen, så skal radiatoren nu være på venstre side af dem i stedet for på højre side, hvor den gamle var.

Det er inkl. moms. Selve det at demontere og bortkøre den gamle radiator er de ca. 900 kr. Uden at være ekspert tror jeg, at det tager længere tid end 3,5 time per radiator?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

@Natur: Er ikke sikker på, at jeg forstår dit indlæg? Jeg søger ikke efter tilbud, men hvis du har et VVS-firma, skal du da være velkommen til at komme forbi og se nærmere og byde på opgaven :-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Rio radiator 355 x 2000 mm dobbelt radiator koster lige nu kr. 1200,- hos VVS- Eksperten, så en pris på kr. 1800,- (inkl. moms) ved din vvs-er for selve radiatoren burde være passende.


Søren O

Hej - hvis du ikke kan sige hvilken radiator du har fået tilbud på - og hvilken løsning - så tag blot det bud du har fået...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

@Søren O: Ja, jeg tror også, at han priser radiatoren til 1800 - 2.000. Selve demontering og bortkørsel af radiatoren ca 900 kr.

Er 9.000 kr. for resten så "fair"? Tager det mere end 5 timer at "installere" den nye?

@Natur: Jeg har prøvet at beskrive løsningen bedst mulig ovenfor. Føler ikke, at jeg kan lægge firmaets tilbud op med billede, da de er gode fyre, som opfører sig ordentligt. Hvis det ikke er nok, så lad blot være med at kommentere i stedet for bare at trolle løs med dorske svar - tak. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvad er deres timepris? Jeg syntes 9000kr for at montere en radiator er meget. 

hvis det ok at komme op til lejlighederne og væggen er fin og der er ikke er andet det besværliggør det. 

Selv om det er dyrter i København end på Fyn. Jeg vil ikke mene det tager 5 timer for en udlært smed med mange ens lejligheder. 


 

Hej - dit svar til mig, er under bæltestedet, synes jeg.. 

Citat: 

@Natur: Jeg har prøvet at beskrive løsningen bedst mulig ovenfor. Føler ikke, at jeg kan lægge firmaets tilbud op med billede, da de er gode fyre, som opfører sig ordentligt. Hvis det ikke er nok, så lad blot være med at kommentere i stedet for bare at trolle løs med dorske svar - tak. 

Jeg spørger til HVAD du vil have prisvurdering på... 

Du skriver ikke hvilket område (hvilket andre også spørger til..)

Du skriver ikke hvilken radiator (det kommer du med senere)

Du skriver ikke hvor mange ("en del" kan være fra 3 til 100+ alt efter øjnene, der ser det)

Du skriver ikke adgangsforhold (er det andelsboliger i et plan - eller etagebyggeri, hvor VVS f.eks. skal betale ekstra for at parkere?)

Du skriver "Derudover tilpasning og montering af nye rør (det skal se ordentligt ud) og t-stykker (da radiatoren nu er på den modsatte side). "   

- ja, men hvad indebærer det - skal de også spartle / male der hvor de gamle radiatorer har siddet??

Nej - dit svar synes jeg IKKE er fair!..   men hvis det "er gode fyre" - hvorfor så ikke tage en snak med dem om hvorfor, de tager denne pris ??



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også