Hager EN145

Jeg har ledt grundigt på google efter et tilslutnings diagram til en Hager en145 relæ. - men uden held. 

Er der mon en der kan hjælpe her. Projektet er på forsøgsstadiet, så inden jeg tilkalder hus elektrikkeren, vil jeg se om det kan virke efter hensigten. 


Jeg har et 12v relæ som skal tænde en 230v pære. Her imellem skulle hager relæet gerne sidde. Så hvis nogen kune fortælle hvor hvad skal sidde i relæet, vil det være en stor hjælp  

Pft

Daniel  

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Her er et billede af dit relæ.
Relæet kan styres af 12/24 V AC/DC, så det er ikke sikkert, at du behøver at lade det styre af et andet 12V relæ. Tegningen på relæet viser terminalerne. Tegningen viser relæet, når det ikke er påvirket. Relæet danner kontakt mellem 1 og 2, når relæet er påvirket.



fase

Du kan da ikke få et mere specifikt diagram, end det der er på relæet. A1 og A2 er spolen og 1 er indgang på kontaktsættet, 2 er sluttekontakt  og 4 er brydekontakt. Eller har jeg misforstået dit spørgsmål?


fase

Spolen skal have 12/24 v for at trække (aktivere relæet).
Som Fabrin skriver så er klemme 1 indgang og klemme 2 er en slutte kontakt. DVS når spolen trækker, sluttes forbindelsen mellem klemme 1 og 2.
Klemme 4 er en brydekontakt, så når spolen trækker så brydes strømmen mellem klemme 1 og 4.

Altså skal du have en 230v fase på klemme 1 og en mellemledning fra klemme 2 (hvis den skal slutte, ellers er det klemme 4) til lampen.
Nullen skal direkte i lampen.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det fungerer lige efter hensigten. Tak for hjælpen 🤩

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis