Hvepse-skræmmer

Nogen der har afprøvet dette her trick med en brun papirspose som skal illustrerer et hvepsebo - og få hvepse til at flygte over hals og hoved. Selv synes jeg at virkningen udebliver.   

38 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske kræver det at der er en AND inde i posen :-)

Uden at have prøvet skal posen formodentelig hænge lige over bordet for det skal virke.

Den skal nok heller ikke hænge og flagre. 

Og måske posen burde være hvepsebogrå i stedet.

Måske det er mere effektivt at grovfodre dem med en blanding af sukkervand og øl i en flaske placeret i god afstand af ens opholdssted ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det skal lige siges at billedet af posen er lånt, det er faktisk opfinderens helt egen pose og fidus.

Og ja det er nok ikke helt ligegyldig hvilken pose man bruger. Selv har jeg nu fundet ud af, at en pose fra bageren hvor i der har været morgenbrød (snegle mv.) nærmest tiltrækker hvepse, nok pga. lugten fra bageriet - tænker det nok er derfor tricket ikke virker hos os. Jeg må se om det er muligt at fremskaffe en anden slags (grå) papirspose.     


Ps. Jeg har kredset lidt om at afprøve mosquito-fidusen fra Østen. En krystalklar ballon fyldt med vand, virker som et forstørrelsesglas. Når myggen ser sit eget spejlbillede (en kæmpe-myg) smutter den. 

Min bekymring går lidt på om en hveps istedet ville vælge at gå til angreb på sit eget spejlbillede (en mega-hveps), for hvepse er jo kendt for at gi´ fanden i nok så store fjender, og skyer jo normalt ikke modstanderens størrelse. 

Det er jo lidt træls og få vand ud over det hele (på terrasse-bordet) grundet en punkteret vandballon, hvis hvepsen bliver noget stikken.    

Annonce

Bare pas på med at bruge en pose fra McDonalds - så får i måger på terrassen istedet for!   

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

hvis de er igang med at bygge eller er færdige, har jeg med stor succes fjernet 2 boer for en måned siden. Nemt og bekvemt. 3 dobb salmiak. Er boet, som i mit tilfælde, i den hule væg ved carporten, satte jeg blot en lille skål med salmiak under remmen. de var døde på to dage. det andet bo var under min træterrasse. Her tog jeg 2 m haveslange, en tragt i enden og førte slangen hen over boet og serverede 1 liter salmiak i hovedet på dem. 2 dage mere - og de er ikke kommet tilbage. Salmiak lammer deres åndedræt og de dør i løbet af sekunder.


 

BOFH skrev den 08-08-2018 11:59:09

Bare pas på med at bruge en pose fra McDonalds - så får i måger på terrassen istedet for!   

/BOFH

 Hvem f..... gider spise McDonalds   men tak for tippet. Tænker det osse gælder poser fra Burger King og Bone's   

Uldal, hvis jeg ellers kan kommet til boet plejer jeg blot at krænge en plastikpose omkring boet og skære boet ned når det er mørkt. Med mindre det ikke er Stor Gedehams for de bæster kan se i mørke har jeg erfaret på egen krop.    

De er meget følsomme over for enhver form for insektgift. Hvis man giver dem en spray nedefra og op igennem f,eks, udhæng vil de flyve meget forvirret rundt, og vil også ramme dig, men de er ikke i stand til at stikke.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis