Vandlås sidder fast

plysbjorn
plysbjorn
Postnr: Glos
plysbjorn plysbjorn

Vi har overtaget et hus fra 1987, hvor der sidder denne vandlås i bryggerets.

Jeg er nød til at få det renset da den ene indgang er fra brusekabinen i et tilstødende badeværelse.

Jeg har fået de 4 skruer ud, men lurer lidt på hvordan jeg skal få vandlåsen op, når de 2 indgangsrør sidder og "spærrer".

Det ene indgangsrør er som sagt fra bruseren i det lille badeværelse, mens det andet kommer fra gasfyret, som må være til aftapning og kondensvandet.

Kan jeg evt skære noget af de 2 indgangsrør for at få låsen ud?

Håber at der sidder nogen derude med guldkornet.

Billed af afløbet er her til at illustrere

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Begynd med at save plastrørene af inde ved kanten. Du kan bruge en nedstrygerklinge til det.

fase
plysbjorn
plysbjorn
plysbjorn plysbjorn

Havde tænkt på det, men blev i tvivl om det gjorde noget i forhold til når vandet kommer ud af de 2 indgange.

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Du må jo kunne mærke om din vandlås er så meget løs at det er rørene der udgør problemet. 

Når de 4 skruer er ude vil du nok opleve lidt lugt fra kloakkken. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

jeg ville ofre den vandlås og skære den over, korte tilgangsrørene af og sætte en ny vandlås i. For øvrigt tror jeg at der inde i recessen ved skruerne, ligger en bøjle af metal til at trække indmaden op med.

SIBRA
SIBRA
Postnr:
SIBRA SIBRA

Hej Plysbjørn

Har de samme hjemme

de 4 skruer skal IKKE ud ....Som uldal skriver bør der være en bøjle til at trække den op med , hvis ikke,kan man få den op med et stykke stift tykt ståltråd som som bøjes med 2 vinkler og presses ned i hullet , så du kan trække hele klokken op .

Kan den ikke komme op forbi de 2 afløb , kan du skære lidt af dem med en fincuter eller stemmejern.

se vedlagte billede , det er den type du har :0) , rens gummipakninger godt og det samme med bund hvori klokke passer når den skal retur

plysbjorn
plysbjorn
plysbjorn plysbjorn

Så er sen fixet.... fik taget hele vandlåsen ud efter at have kortet rørene lidt af.... den kan ikke have været renset i mange år!!! Men skyllet renset og givet O-ringen scilikone, nu virker det perfekt igen 👍

Tak for hjælpen alle sammen

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Den må have været sat i da røret blev støbt ned, og siddet der lige siden.

Elektronikteknikeren
Vil du være med? Log ind for at svare.