Større kabine til kabinebåd

Hej

Jeg har for nyligt erhvervet mig en lille jolle, og fundet ud af at den hedder Nordek 15

En lille kabinebåd og købt uden kaleche 

Jeg leger en del med ideen om at få lavet en kaleche.

Når jeg kigger på båden har den jo en fin lille kabine foran.

 Er der nogen der har leget med ideen om at bygge en større permanent kabine, eller forlænge den eksisterende i noget mere permanent.

Jeg tænker det kunne laves i en ok let konstruktion i træ og med ruder af pvc. 

Er der noget der taler meget imod at bygge det? Og måske noget der taler for?

Jeg synes det ville være fantastisk at kunne sidde i tørvejr og nyde en kop kaffe i båden. :) 


There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu ved jeg jo ikke hvad du skal bruge båden til, men laver du en større kabine, mister du jo plads i det fri, og med en 15' båd, kan du jo nok bruge pladsen i det fri.

Jeg synes en god kaleche er vejen frem, så kan du jo fjerne den helt, eller åbne siderne, så det giver mange muligheder.

Tror ikke en "tilbygning" i træ vil pynte på båden  


Vi prøver igen, i morgen --

Nej det kan du have ret i. Jeg forestillede mig måske det kunne laves med vinduer som kunne aftages eller noget. Synes jeg ser andre både hvor kabinen er forlænget, men det kan være de er født sådan. 

Jeg har kun givet 4500 for båden. Synes selv det er en fin pris, men en kaleche løber nok op i mere end det hvis man ikke selv kan lave det. 

Har du et bud på en kaleche mager? 



There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!

Nej kender desværre ikke nogle kaleche magere, og heller ikke priser.

Men ellers må du jo selv i gang med symaskinen   


Vi prøver igen, i morgen --

Absolut en god båd som den er og til den pris, du har givet.

Men sælg den igen og køb en båd, som du faktisk ønsker den. Alt andet ender nemt som stort spild af penge.


Finnband

prøv at se på dba der er en der har lavet en " tilbygning " på en tilsvarende båd ,når du ser det,så tror jeg du vælger kalecheløsningen


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Det er en rigtig dårlig ide at bygge noget nyt på den jolle.
Den er fin som den er, og bygger du noget på, bliver den bare umulig at sælge igen.

Jeg vil foreslå at du i allerførste omgang prøver at lave en meget simpel løsning med en langsgående stage (en god knastfri flækket lægte kan måske bruges) og en billig presenning over - så finder du ud af om du overhovedet kan lide at være inde under den når det regner.

En sejlmager / kalechemager kan lave noget meget fint som sidder godt - men det koster jo nok lige så meget som du har givet for båden + lidt til.
Men så vil det jo kunne fungere også.

Du KAN måske sy en kaleche selv - men det er altså hammersvært at lave så det ikke flagrer og sidder løst.

Og hvis der ikke er plads nok i båden, så køb en større når du har fundet ud af dit ønske.


To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis