Forankring af rem på sokkel af syldsten / kampesten

Hej,

Jeg har en sokkel af syldsten / kampesten hvorpå jeg skal lave en trævæg. Men hvordan forankrer jeg min bundrem på soklen? Jeg kan jo ikke nedstøbe gevindstænger som man normalt ville gøre hvis man støbte soklen i beton.

27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Bor et hul og lim i med beton lim


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.


"Tradionelt blev jern fastgjort i sten med smeltet bly. Metoden forhalede også gennemrustning af beslagene"

Lyder som en fremragende løsning, bly har jo vist sig at være særdeles godt for helbredet 🙄

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej alle og tak for jeres svar.

Spændende information med den traditionelle løsning, som jeg dog nok ikke kommer til at bruge her.

Vedr den forankringsmasse der linkes til, så står der at den kan bruges til beton og letbeton, men det er jo ikke helt det samme som kampesten. Kan jeg være sikker på at den også kan bruges her? Hvis ja, hvor langt bør jeg så bore ned i stenen?

Annonce

Tror du skal ud og finde special diamantbor til den opgave. Kampesten er ikke sjove at bore huller i. Har du værktøj der kan klare belastningen?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

"Lyder som en fremragende løsning, bly har jo vist sig at være særdeles godt for helbredet"

Det betyder intet udendørs - for øvrigt har jeg ikke tænkt mig at blive det sundeste lig på kirkegården.  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Sikke noget vrøvl. Af samme årsag er man også gået fra diverse blyinddækninger på tage. Iøvrigt er det kun i u-lande man stadig kører med blyholdig benzin, der blev forbudt i Danmark for 25 år siden pga af de høje skadevirkninger

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Angående støv i borehuller: Brug et sugerør med flexmundstykke så støvet ikke står op i ansigtet - husk at lukke øjenene når der pustes.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis