Beton gulv - Der glitrer

Hej!

Vi er i gang med at lave et vækthus derhjemme, hvor vi godt kunne tænke os et sort betongulv med glimmer. Ligesom en stjernehimmel. Lidt ligesom det vinyl gulv man kan få.

Er der nogle der har ideer til en billig, pæn og (vigtigst af alt) holdbar måde at gøre det på?

På forhånd tak!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror ikke der findes en billig metode. Men nu ved jeg jo heller ikke hvad du mener er billigt.

Men hvad med sort granitsten/klinker med gnister? Det tror jeg er billigst.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 04-08-2018 16:16:01

Jeg tror ikke der findes en billig metode. Men nu ved jeg jo heller ikke hvad du mener er billigt.

Men hvad med sort granitsten/klinker med gnister? Det tror jeg er billigst.

 Nej, det var måske ikke så godt formuleret... så billigt som muligt ihvertfald. Men det måtte gerne være en slags maling som epoxy f.eks, og så kunne man måske bare putte glitter i? Vi har aldrig malet beton gulv før, så jeg ved ikke hvordan det virker....

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Har du et betongulv eller skal det laves?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Epoxy er opak så glimmer i malinger virker ikke. Overfladen bliver bare nubret.

Normalt drysser man glimmer på den våde maling. Om det er holdbart til et gulv tvivler jeg på, men det virker til lofter (der blæses det på).

Måske virker det i transparent epoxy - lav en prøve først inden du spendere et ton glimmer.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Det var godt, at jeg ikke begyndte, at gøre det. Tak for det livredder råd!

Hvis du bruger lamineringsepoxy til maritimt brug som topcoat, kan du blande glimmer i denne, da den hærder klart op. Men brug en indfarvet gulvepoxy først, så der er en ensartet baggrund.


Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også