Boksmadras - opbevaring af boks nr 2.

Hej

Vi har et gæsteværelse/kontor med to boksmadrasser (80cm+200cm), hvoraf den ene såtr op af væggen i et hjørne, bag den anden.

Jeg synes ikke det ser så pænt ud, så vil have have monteret den ene med ben i den ene ende, og så et beslag på væggen ved hovedgærdet. Det burde give plads til at den anden madras kan ligge nedenunder.

Derudover vil jeg lave et sengegærde ved hovedet og måske halvt ned langs siden - ligesom den Ikeaseng nedenfor.

Jeg har søgt lidt på løsninger på nette, Ikea og pinterest - men ikke fundet noget brugbart.

Er der nogen der har prøvet at montere en boksmadras med ben i den ene ende og hjemmelavet beslag i metal/træ i den anden ende? - eller har en god ide?

På forhånd tak.



 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har ikke præcis lavet det, men kan da godt se løsninger alligevel. 

Det der er afgørende er om der er plads til i forhold til lofthøjde. Står den oprejst skal du jo have noget loftshøjde for at den anden kan skubbes ind under. Altså 2 m + højde på den der skal ind under. 

Ellers skal den jo op så den korte led vender opad. Der skrues et pænt malet bræt på hvert hjørne ind imod væggen, De skal have en længde lige præcis til toppen af madrassen. Er det længere oppe kommer madras ikke til at sidde tæt på væggen. Den madres der skal op på væggen skel nok være en smule højere end den der skal stå tilbage. Så vil slutresultatet blive at den "lille" kan skubbes ind under den på væggen. Der kan bruges en lidt kraftig bladhængsel, skrues på så omdrejningspunkt i hængsel er lige netop på højde med toppen af bræt. Så kan den netop lukkes 90 grader op. 

Men sådan helt overordnet synes jeg det ser bedre ud hvis man kan få den ene under den anden, altså uden at få dem op på væggen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 04-08-2018 16:05:18


Men sådan helt overordnet synes jeg det ser bedre ud hvis man kan få den ene under den anden, altså uden at få dem op på væggen.

 Hej

Jeg fik nok ikke formuleret mig så skarp, det er faktisk det sidste (nedenunder) som jeg søger en smart løsning til.


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------

Ved nærlæsning Jo - - -  det er jo netop det du skriver. 

Så skal benene på det øverste jo netop sidde lidt udenfor boksmadras. Det kan være pæne malede brædder der skrues på, og uden på igen bræt af samme slags og farve blot lang nok til at det kan være ben.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også