Løsne skruer der er irret fast i aluminium

Hej - min lænsepumbe skal have nye pakninger og membram mv. 

Desværre har disse 4 skruer med flad kærv irret sig fast til aluminumumem og jeg kan ikke løsne dem.  De er skruet ned i aluminimummen, så jeg ikke tilgå gevindet fra den anden side.

Er der nogen som har gode råd til, hvordan man kan få ekstra fat / lægge ekstra krafter i, når man løsne en skrue med flad kærv?


 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En Slagskruetrækker er nok vejen frem, har du givet rustløsner?

Varme hjælper også gevaldigt, men jo ikke altid en mulighed, da det jo kan ødelægge ting.

Kender ikke kvaliteten

https://www.harald-nyborg.dk/p2213/slagskruetraekker


Vi prøver igen, i morgen --

Det hjælper gevaldigt hvis du kan komme til at varme skruen op med en varmepistol før ........... Ved brug af en slagskruetrækker har man ingen følelse af om skruen er ved at knække inden det er for sent.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Er det ikke mere omgivelserne end skruen man skal opvarme ?



Finnband
finnband skrev den 03-08-2018 16:23:24

Er det ikke mere omgivelserne end skruen man skal opvarme ?


 Ja det er rigtig..




Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Hej - tak for jeres svar. Jeg købte en bacho bitsskruetrækker som på billedet ovenfor. Den i metallet 6 kantet ned til bitsholderen. Så jeg satte en bits i og brugte en hammer til at banke den helt ned i skruernes kærv - og så kunne jeg sætte en svensknøgle på kruetrækkeren og løsne skruerne🙂

Dejligt med en tilbagemelding

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis