Er wedi plade skruefast?

Hej,

Er der nogen der kan fortælle om wedi pladerne er skruefaste? altså kan man skrue ting i en wedi plade væg, uden brug af rawlplug?

På forhånd tak

Mvh

Michael

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er altid klogt at brugs plugs - Wedi er vel noget gips med flamingo imellem, så ville jeg bruge noget der rækker helt igennem. Derimod er fibergibs 12/15 lige til en skrue.


 

Det er lige præcis fibergips løsningen så bliver, hvis wedi pladerne ikke er skruefaste. Jeg kan læse mig til at de er lavet af noget skum + en cement baseret overflade. Jeg ville bare som udgangspunkt undgå gips, da det er kældervægge... godt nok kun indervæggene, men alligevel. ydervæggene får skamowall på, men jeg synes de er for dyre til også at sætte på indervæggene - og kravet er at det skal være skruefast.

Tak for svar

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg har brugt dem i stueetagen og jeg tror ikke de er skruefaste. Jeg ville ikke bruge dem i en kælder. Brug i stedet Multipor eller Calsitherm, dog er de heller ikke skruefaste.

Wedi plader er ikke skruefaste, men de er jo også bygget til "underlag" for fliser...
De har en kerne af et skum lignende materiale, og uden på det et cement matierale hvor der er lagt et armeringsnet, hvilket gør dem meget ujævne i overfladen, og kan derfor ikke bruges til glatte vægge, uden at der skal hældes et stort lag spartel på.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tak for svar PinkHenrik - ja det er desværre ikke alle informationer man kan få ud af f.eks. producentens hjemmeside. Wedi plade bliver det så ikke.

@Stigmand, som sagt bliver det Skamowall i kælderydervæggene. Har tilsyneladene samme egenskaber som multipor mv, dog skruefast, mod en lidt ringere isoleringsevne.

Kælderindervægge har jeg så påtænkt at sikre mod opstigende fugt vha SikaMur eller lign. også monterer fibergips. Så burde det ikke gå helt galt.

Eller alternativt alm. ytong eller H+H porebeton plader på indervæggene?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også