Hvor køber man sådan nogle lister i fyr til vindueskarm?

JennerHolm
JennerHolm
Postnr: 8340
JennerHolm JennerHolm

Hej

Skal have lavet vindueskarm i et anneks som skal ligne husets. Der er nogle L-formet lister / vinkede lister som laver karmen. Hvor kan man købe sådan nogle eller noget der minder om? 

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

dem skærer man på en rundsav eller sømmer to sammen

JennerHolm
JennerHolm
JennerHolm JennerHolm

Ok, det må jeg nok finde en tømrer til hvis man ikke kan købe dem færdige :-) Er det så bare er brædde de har skåret? 

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Jeg tror det er et bræt hvorpå der er limet en fladliste. Med omhu og især høvling eller slibning bagefter kan det se færdiglavet ud. 

På den nederste liste især synes jeg ikke åretegning på kanten passer med den på fladen, Jeg ville forvente at årer gik skrå den anden retning, med den større mørke flade ovenpå, det er måske tydeligere andre steder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
JennerHolm
JennerHolm
JennerHolm JennerHolm

Er der noget sted man kan købe noget lignende færdiglavet? De behøver ikke være dybere end 5-6 cm

Jens J.
Jens J.
Postnr: 3500
Jens J. Jens J.

Lister fås i standard profiler. Alle listefabrikker laver de samme slags. Kig i kataloget om du evt. kan sætte 2-3 lister sammen til det du skal bruge. Alternativt - køb en fræser og fræserjern og lav dem selv, eller få en snedker til det.

www.kbhlistefabrik.dk/Files/Images/Kbh%20listefabrikken/Katalog/Listekatalog_2018-1_web.pdf

Hilsen Jens J.
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Lister
    Lav-Hus
  2. Etablere ny vindueskarm
    Lav-Hus
  3. Vindueskarm
    Lav-Hus
  4. Pudset vindueskarm.
    Lav-Hus
  5. Vindueskarm