Hegn/låge

Joe2TM
Joe2TM
Joe2TM Joe2TM

Hejsa. 

Da jeg har to små børn, vil jeg gerne have en låge så de ikke kan komme ud af haven. Indkørslen er små 7 meter bred, så det vil jo blive en kæmpe låge der skal I, som vil fylde rigtig meget når den er åben. Vi skal bruge hele indkørslen, så der er ikke mulighed for at sætte hegn op med en mindre låge i. 

Jeg har selv tænkt på om man kan få noget som minder om en foldedør, men ved ikke om det er en mulighed? Så vil den jo ikke fylde så meget når den er åben. 

Er der nogle der har gode foreslag til hvad man kan gøre, så det ikke bliver så voldsomt og "tungt" at kigge på? 

Joe

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Velkommen på LDS

Det kommer jo lidt an på hvordan din indkørsel ser ud. Så hvis du tager et par foto og sætter ind så er der nok flest chancer for et godt råd. 

Overvej om du kan starte med at "stjæle" f.eks. 1 m. til noget fast i hver side. Så kører i kun ind på 5 m og måske skal der så kringles lidt mere med bilerne. 

Hvis din indkørsel er forholdsvis plan med f.eks. fliser så kan du godt have en 2 delt låge med hjul under, jo mere ujævn des større hjul. F.eks. som til en sæbekassebil altså barnevognhjul. Der skal bruges 2 stk, en på midten og en i yderenden. så fylder den "kun" 3,5 m/ 2,5m  ( langs hækken) i sammenfoldet tilstand. Både ved basis og i midten skal der så være hængsler. I midten og i yderende kan der være en pløk der går i et hul i fliser, både i åben og lukket tilstand. Det kan godt skrues sammen med alimindelige brædder og hønsenet. Husk skråstiver det er der styrken kommer fra. 

Du kan også lave en type der går op lige som en jernbanebom. Der kan bruges en lang aluminium stige som basis, monteret med f.eks. net som i håndboldmål eller fiskenet, et godt drejepunkt og kontravægt bagud. Så kan den stå oprejst selv og skal trækkes ned med en snor, og når den er nede holder den selv på plads. 

Der er også mulighed for at lave en plade der ligger på jorden og man kører over til daglig. Når så unger skal holdes inde rejses den op og klipses fast. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Vil du være med? Log ind for at svare.