Projekt: Cirkulationspumpe uden cirkulationsrør

PeterR
PeterR
Postnr: 4000
PeterR PeterR

10 meter, jeg tror ikke det er cirkulation, ej heller dårlige rør. Og som der skrives, "40-50 liter" spild, ja hvis det var udført i føderør til en boligblok.... Den holder ikke. Hvad sidder der i den anden ende (blandingsbatteri). Sluk for den kolde balofix og prøv at se hvor længe der så går inden der kommer varmt vand.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk

jorbesen
jorbesen
Postnr:
jorbesen jorbesen

Hej Peter

Dey vil jeg prøve. Hvad er der galt, hvis jeg lukker for den kolde ballofix og vandet hurtigt bliver varmt? 

Frank Chr.
Frank Chr.
Postnr: 8700
Frank Chr. Frank Chr.
jorbesen skrev den 03-08-2018 11:39:40

Hej Peter

Dey vil jeg prøve. Hvad er der galt, hvis jeg lukker for den kolde ballofix og vandet hurtigt bliver varmt? 

At den kolde ikke lukker tæt, altså slidt op.

jorbesen
jorbesen
Postnr:
jorbesen jorbesen

I selve systemet eller i ved det enkelte tapsted? Vi har skiftet ballofix både i køkken og badeværelse. Jeg formoder også, at installationerne ved vandbeholderen er skiftet i forbindelse med, at vi fik en ny i dec. 2017. 

Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.

Både ved de enkelte tappesteder og hovedafspærringsventilen ved det kolde vand "efter vvb" hvis der findes en sådan. 

Du skriver "Det er omtrent det samme alle steder i huset uanset hvor langt vi er fra vandvarmeren" senere skriver du så at det ikke er et problem ved nærmeste tappested i samme rum som vvb. Det ændre jo situationen lidt.   

jetdirect
jetdirect
Postnr: -
jetdirect jetdirect

kan ikke lige se om det allerede er skrevet, men kunne det være defekte blandings batterier hvor det kolde vand bliver presset over i det varme selvom det kolde er lukket på armaturet ?

jorbesen
jorbesen
Postnr:
jorbesen jorbesen

Hej Frank 

undskyld. det troede jeg, at jeg havde skrevet. Men det er rigtigt. Der er en vandhane i samme rum som vandvarmeren (hvor vandet også kommer ind i huset). Der bliver vandet meget hurtigt varmt. 

Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.

En strøtanke, kan det tænkes (udelukkes) at rørføringen på et tidspunkt muligvis er blevet ændret, sådan at det varme vand tager "den nærmeste omvej" gennem boligen til det fjerneste tappested.     

Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.
jetdirect skrev den 03-08-2018 12:11:15

"kunne det være defekte blandings batterier hvor det kolde vand bliver presset over i det varme selvom det kolde er lukket på armaturet ?"

Det fænomen har jeg faktisk været udsat for ved et nyt blandingsbatteriet i bruser - det var noget værre billigt kineser-bras. 

PeterR
PeterR
Postnr: 4000
PeterR PeterR

Jeg tror også det er blandingsbatteriet.... ELLER trykket på den kolde er alt for højt ift. trykket på den varme. Det kan man så juster ned på balofixen. Men viste balofix tricket med aflukning med den kolde at det varme kom frem med det samme. Hvad for et blandingsbatteri sidder der på. Måske et billede.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk

Vil du være med? Log ind for at svare.