Kommentarer til projekt: Cirkulationspumpe uden cirkulationsrør

Her samles kommentarer til projektet: Cirkulationspumpe uden cirkulationsrør

Kommentarer vises både her og på projektet.
Her samles kommentarer til projektet:... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej igen

Trykket er eftersigende helt normalt. Jeg troede oprindeligt, at det var problemet. Men forsyningen har testet det, og de siger, at det er normalt. Der kommer normaltvist også fint tryk på. 

Jeg prøver at høre en vvs'er ad, hvor meget det skal koste at lave et cirkulationsrør. Men I skal have tusind tak for hjælpen og de gode råd. 

Med venlig hilsen

Jakob O. 

Hvor tyk er røret frem til tappe stederne 

et tyndt rør fremfører vandet hurtigere end et tykt rør ½" eller 3 3/4" eller er det 10 / 13mm kobber rør


vedr retur rør som du ikke har i din instalation, der skal man også lige vurdere i pris om det kan svare sig ifh til de få liter vand man måtte tappe i en spand før der er varm vand. En cirkulations streng er ikke helt billig og lave og det ekstra elforbrug til pumpe skal man også lige ligge med i prisen selvom det er en alpha pumpe der bruges 

Det tætteste tapsted bør ikke have problemer, hvis der er det lyder det som problem med kedlen.

har der altid været problemet ?

Hej igen

Der er ikke problemer med vand til det nærmeste tappested, som er i samme rum som vandvarmer. 

Vi havde også problemet før vi fik sat vandvarmeren op, så jeg tror det skyldes dårlige rør eller manglende cirkulation. 

Jeg må høre med vvs’eren om det kan betale sig. 

10 meter, jeg tror ikke det er cirkulation, ej heller dårlige rør. Og som der skrives, "40-50 liter" spild, ja hvis det var udført i føderør til en boligblok.... Den holder ikke. Hvad sidder der i den anden ende (blandingsbatteri). Sluk for den kolde balofix og prøv at se hvor længe der så går inden der kommer varmt vand.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce

Hej Peter

Dey vil jeg prøve. Hvad er der galt, hvis jeg lukker for den kolde ballofix og vandet hurtigt bliver varmt? 

jorbesen skrev den 03-08-2018 11:39:40

Hej Peter

Dey vil jeg prøve. Hvad er der galt, hvis jeg lukker for den kolde ballofix og vandet hurtigt bliver varmt? 

At den kolde ikke lukker tæt, altså slidt op.

I selve systemet eller i ved det enkelte tapsted? Vi har skiftet ballofix både i køkken og badeværelse. Jeg formoder også, at installationerne ved vandbeholderen er skiftet i forbindelse med, at vi fik en ny i dec. 2017. 

Både ved de enkelte tappesteder og hovedafspærringsventilen ved det kolde vand "efter vvb" hvis der findes en sådan. 

Du skriver "Det er omtrent det samme alle steder i huset uanset hvor langt vi er fra vandvarmeren" senere skriver du så at det ikke er et problem ved nærmeste tappested i samme rum som vvb. Det ændre jo situationen lidt.   

kan ikke lige se om det allerede er skrevet, men kunne det være defekte blandings batterier hvor det kolde vand bliver presset over i det varme selvom det kolde er lukket på armaturet ?

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis