Forvirret over indvendig isolering

Daschh
Daschh
Postnr:
Daschh Daschh

Hej alle sammen.

Er ny her, og håber i kan hjælpe mig. 

Har et hus fra 1864, som er fuldmuret. Og pga af fugtskade i bryggers har jeg måtte tage de gamle gipsplader ned og skeletsamt isolering. Og gulvet måtte også op. 

Mit spørgsmål lyder så på. Når jeg nu skal isolere igen, feks væg. Og søger på nettet finder jeg frem til at det min. Er 190 mm isolering der er lov krav. Og hvis det er rigtigt så skal jeg have bryggers et andet sted i huset på grund af plads mangel. Og syntes det er en jungle at finde rundt i. For har også fundet steder på nettet hvor de skriver max 100 mm. Pga fugt. 

Og har ikke mulighed for at isolere udvendig. 

Håber der er nogen der kan hjælpe. Evt til nogen steder hvor jeg kan læse om det. Eller med råd og fif. 

Mvh Daniel

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Du må gerne lave det med samme tykkelse som det var, da du har et plads hensyn. Du bliver ikke retsforfulgt.

Elektronikteknikeren
Daschh
Daschh
Postnr:
Daschh Daschh

Så pga. Af plads problem er der ingen krav?

Tak for det hurtige svar. 

Daschh
Daschh
Postnr:
Daschh Daschh

Og selv om væggen ser sådan her ud. Kan jeg stadig følge fremgangsmåden som vist i linket? Tænker bare med hensyn til skimmel og fugt. 

Gregeren
Gregeren
Gregeren Gregeren

Når nu der er gået sådan til den, vil det være oplagt at opsætte nogle klimaplader som isolering.

De egner sig meget bedre til dit hus af den konstruktion og alder, end mineraluld og dampspærre gør.

Elektronikteknikeren
Daschh
Daschh
Postnr:
Daschh Daschh

Det vil jeg da prøve at undersøge lidt. Vil væggen skulle pudses op inden??

Gregeren
Gregeren
Gregeren Gregeren

Nej du limer blot pladerne op på den rå mur med den tilhørende mørtel, derfor er det oplagt at bruge disse plader nu, da du spare nogle arbejdsgange og samtidig får et fugtteknisk optimalt produkt.

Elektronikteknikeren
Gregeren
Gregeren
Gregeren Gregeren

De fås i 25, 50, 100mm.

Calsitherm PLUS hedder de.

Elektronikteknikeren
Daschh
Daschh
Postnr:
Daschh Daschh

Hvilket mærke er de fra? Er faldet over nogen der hedder wedi ?

Børgealle
Børgealle
Postnr: 5700
Børgealle Børgealle

Det er ikke wedi, men en kalciumsilikat plade som Gregeren henviser til. Bl.a. Calsitherm plus som der bliver nævnt. Men der er flere producenter. Skal du bruge meget kan det med fordel sendes fra Tyskland.

Google kalciumsilikat plade og du vil finde hvad du søger.... men de er ikke gratis skal jeg hilse og sige.

Daschh
Daschh
Postnr:
Daschh Daschh

Men lyder lidt som den eneste rigtige at gøre. 

Det vil jeg prøve at kigge på. 

Tak for jeres fine svar. 

Daschh
Daschh
Postnr:
Daschh Daschh

Ja 700 kr pr kvm.  

Så løber det hurtigt op. 

Vil du være med? Log ind for at svare.