luftkompressor Güde starter hele tiden?

hej og rigtig god sommer

Jeg har en Güde trykluftkompressor 2 HK 50L/10 bar som starter hele tiden ift hvad den har gjort.

Lige gyldigt hvilket værktøj jeg bruger, så tænder den efter meget kort tid og kan ikke følge med værktøjet. Jeg har drænet vand ud i bunden af tanken, men ved ikke hvad der kan være galt. Skueglasset er halvfyldt med olie.

Nogen ideer om jeg skal ud og investere i en ny?

Hvor stor skal en ny kompressor være til hoppybrug? Den jeg har nu skulle levere 177 L/min.

Har set på en Stanley godt nok kun 10 liters tank, men 2,5 HK, 10 bar og 200L/min.


hej og rigtig god sommer Jeg har en Güde... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

En god ide at køre gennem trykregulatoren, de færreste trykluftværktøjer er beregnet til op til 10 bars tryk.

Som jeg lige husker er 6-8 bar mere passende. 


Vi prøver igen, i morgen --

nu har jeg prøvet mig lidt frem med kompressoren. Det er en 50 liters tank og jeg har ingen anelse om hvor lang tid den skal bruge på at fylde op til 10 bar normalt.

Jeg syntes ikke det går helt vildt langsomt.

Jeg har kørt slangen ud via trykregulatoren som jeg har justeret til ca 7 bar nu. Satte min polermaskine til hvor der står max 90psi som vel er 6-7 bar. Jeg kan hurtigt bruge luften ned til ca 4 bar inden for 2-3 min.

Når kompressoren er oppe i tryk og stille kan jeg ikke hverken mærke eller føle utætheder.

Der kommer lidt vand ud af bundventilen og når jeg bruger kompressoren kommer der lidt vand fra slangekoblingen ved det tilsluttede værktøj.

Nogen ideer?

Hej

Sæt en vandudskiller på hvis du ikke har det på, og husk at smøre dit værktøj hvis du ikke har en tågesmører på.

Køb en ny pressostat.har selv prøvet det. Den er utæt.


 

Det vil jeg prøve. Kan jeg kontrollere om den er utæt inden jeg bestiller

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis