Massiv fyrgulv på beton i skur?

Hej

Har et skur der måler 420x175 cm indvendig som skal bruges som anneks. Gulvet er støbt og er måske 30 cm over jordniveau og virker helt tørt. Resten af huset er med fyrretræsplanker som jeg så gerne vil lægge derude også.

Kan jeg bare lægge dem direkte på gulvet hvis dette er plan nok? Eller skal jeg lægge dampspærre og termoplader under? 

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Trinlydsdæmpning med fugtspærre ovenpå betonen og svømmende lamelopbygget plankegulv tænker jeg er løsningen. 

Er betonen plan til gulvlægning?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja, den er plan til gulv. Jeg tænkte dampspærre nederst og så isoleringsplader under gulvbrædderne. 

Som disse:

https://gulvlageret.dk/plade-underlag-443/supertrans-7-mm-underlagsplader-p12929?gclid=Cj0KCQjw45_bBRD_ARIsAJ6wUXQpLjfLvXnzibElb7pgd60BgTYcEvBfTyBXbCQRyQr_9a7_b6mIVtEaAmFXEALw_wcB

Har overvejet disse til gulv og så sæbebehandle som resten af huset. 

https://www.johannesfog.dk/byggecenter/produkter/225X125_MM_FYR_VTA_HVLPL_/?code=210652&gclid=Cj0KCQjw45_bBRD_ARIsAJ6wUXRkykzpQ5pcq2vEYmaRdLeZ0IDxdv_l-R9vVpqsOldCDA5Ojw3ASucaAornEALw_wcB

Og hvordan vil du gøre gulvet fast?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Skal det ikke bare ligge løst ovenpå? Evt lime dem sammen fer og not? Eller...? 

Det kan du desværre ikke med massivt trægulv. Men du kan købe et lamelopbygget plankegulv, der er lavet af flere lag finer og øverst et slidlag typisk 4-6 mm tykt af "rigtigt" træ

Fx;

Det monteres svømmende. Gulvet altså

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Massivt plankegulv vil slå sig som en havebænk hvis det ligger svømmende. Derfor lamel gulv som er et stabilt sandwich produkt.


Elektronikteknikeren

Kan I linke til et sted man kan købe den type gulv? De må gerne være ca 10 cm brede. Rummet er 175 cm bredt. 

På forhånd tak   

alle trælaster og tapethandlere har dem


 

Har hørt både xl og Bauhaus, de er helt blanke

Massiv fyretræsgulvbrædder lægges da på strøer som er fastgjort i betongulvet   

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis