Mit tasso fyr vil ikke starte.

Hej 😊


Jeg har vÊret et fÊ og fÄet skruet for meget op for varmen pÄ fyret, jeg har det slukket 23 timer i dÞgnet og haft det hele hedebÞlge perioden for at spare pÄ strÞm og olie, men i gÄr skulle jeg hurtigt i bad udenfor normal rutine og tÊnkte ikke over det kunne skade at skrue helt op for hurtigt at fÄ varmet vandet og glemte sÄ at slukke igen inden jeg kÞrte.


Der er olie pĂ„ ogsĂ„ i filter, der er strĂžm pĂ„ har tjekket stik sikringer mv men der kommer ikke lys i knappen og fyret starter ikke op. 


Jeg kan lĂŠse mig frem til det kan vĂŠre en overkoger termostat men hvor pokker sidder den đŸ€” 


Hilfen  😁

3 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce

OliebrĂŠnderen skulle jo gerne slukke nĂ„r Ăžnsket driftkedeltemp.(fx. 60 gr.) er opnĂ„et, sĂ„dan at fyret ikke gĂ„r i overkog. Men noget tyder pĂ„ at kedlen i denne her situation altsĂ„ ikke har kunnet komme af med overskudsvarmen.  Jeg tĂŠnker du som noget af det fĂžrste vil finde overkogssikringen hvis du fĂžlger strĂžmkabel fra boligens installation til ind i/ved fyret - og sĂ„ skal overkogssikringen selvfĂžlgelig blot genindkobles nĂ„r kedeltemp. er faldet til normalt under 90 gr. 

Ps. NĂŠbillede(r) af fyret var Ăžnskeligt, for pĂ„ det nuvĂŠrende foto er det ret svĂŠrt at se detaljer.   

I Ăžvrigt fĂ„r du ikke hurtigere varmt vand ved at skrue helt op pĂ„ termostat. Det eneste du opnĂ„r er at  bruge for meget olie, fordi den hĂŠver temperaturen til langt over din badetemperatur.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og fÄ fordele



Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis