Mit tasso fyr vil ikke starte.

Deltaindia
Deltaindia
Postnr:
Deltaindia Deltaindia

Hej 😊

Jeg har været et fæ og fået skruet for meget op for varmen på fyret, jeg har det slukket 23 timer i døgnet og haft det hele hedebølge perioden for at spare på strøm og olie, men i går skulle jeg hurtigt i bad udenfor normal rutine og tænkte ikke over det kunne skade at skrue helt op for hurtigt at få varmet vandet og glemte så at slukke igen inden jeg kørte.

Der er olie på også i filter, der er strøm på har tjekket stik sikringer mv men der kommer ikke lys i knappen og fyret starter ikke op. 

Jeg kan læse mig frem til det kan være en overkoger termostat men hvor pokker sidder den 🤔 

Hilfen  😁

Frank Chr.
Frank Chr.
Postnr: 8700
Frank Chr. Frank Chr.

Oliebrænderen skulle jo gerne slukke når ønsket driftkedeltemp.(fx. 60 gr.) er opnået, sådan at fyret ikke går i overkog. Men noget tyder på at kedlen i denne her situation altså ikke har kunnet komme af med overskudsvarmen.  Jeg tænker du som noget af det første vil finde overkogssikringen hvis du følger strømkabel fra boligens installation til ind i/ved fyret - og så skal overkogssikringen selvfølgelig blot genindkobles når kedeltemp. er faldet til normalt under 90 gr. 

Ps. Næbillede(r) af fyret var ønskeligt, for på det nuværende foto er det ret svært at se detaljer.   

Deltaindia
Deltaindia
Postnr:
Deltaindia Deltaindia

I fixed it 😁💪 den sidder øverst på foto lille sort knap i felt nr 2,den skulle skrues af og en lille rød plast pind trykkes ind, presto 😊👌

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

I øvrigt får du ikke hurtigere varmt vand ved at skrue helt op på termostat. Det eneste du opnår er at  bruge for meget olie, fordi den hæver temperaturen til langt over din badetemperatur.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Vil du være med? Log ind for at svare.