Utæt ved skruer i ny trapez tag .

Har lige lagt nyt ( og dyrt ) trapez tag på redskabsrum , har skruet dem fast nede i bund af plader , som anvist. Men når det regner kommer der vand ned ved skruerne ....... øv øv øv , hvad gør jeg ved det ???? 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du spændt skruerne godt til, uden at overspænde dem?



Vi prøver igen, i morgen --

Hvis taget er plast, kan du så ikke bare vende pladerne, så skruehullerne kommer i top, som de skal være?


fase

Det er formentlig fordi de ikke er strammet nok. Er det de skruer med en blød tætningsskive, eller er det dem med et låg der skal klikkes over skruen efterfølgende? Og er det den skrue som er anvist i monteringsvejledningen? Dem med låget kan godt have problemer med at blive tætte pga. spånerne fra pladen.

Hej . Tak for dit svar.  Jeg har brugt skruer med blød tætningsskive , det var dem som var vist i monteringsvejledning . Har lige været på taget for at spænde skruerne lidt mere . Nu må jeg vendte til det regner igen får at se om det har hjulpet.  Jeg håber !! God søndag .

Annonce

Velkommen på lds

Jeg har reddet en lignende situation ved at skrue skruer ud og give en lille klat silicone ned i hullet, og så i igen med skruen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for dit gode råd . Mvh . J

Det er en god ting at bore for. Så kommer der ikke grater på kanterne. Der skal ikke meget til, før de bliver utætte. Men helt rent underlag, så kan de ligge længe.


 

sætter man ikke normalt skruen i toppen af pladen pga samme problem og når den er i bunden hindre skidt og blade og skylle af pga skruerne

Jeg ville altid sætte skruen i toppen - men har set flere vejledninger (bl.a. "Sunlux"), der anviser at skrue i bunden   .. så jeg tror den eneste redning her, er at give silicone

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis