Skjule rør

Hej, 

Efter jeg har fået altan ligger disse rør frit, og det vil jeg selvfølgelig gerne have gjort noget ved. Det må meget gerne være en billig løsning :)

Tænker selv en skjuler af en art, men det skal jo være noget man kan gå på. 

Alternativt måske få dem ned i gulvet, men ved ikke hvad det vil koste? 

Nogle gode forslag? :) 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser da bestemt upratisk ud   

Du må gerne lave en lille kasse/trin hen over røret..

Er det til centralvarmen ?


Vi prøver igen, i morgen --

Du må gerne dække samlingerne over, bare det kan skrues af igen..


Vi prøver igen, i morgen --

Fra dørtrin og ind over rørene skal du have et stykke krydsfinerplader. Der skal så en passende liste under så det støtter af på dørtrin og på gulvet. Det må gerne trykke på vandrær også.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er en noget voldsom rørføring til en vaskemaskine. Der ligger også nogle løse ledninger der trænger til lidt opmærksomhed. Hvad er den mørke streg på dørtrinnet hvor der ligger kabler?

Er det muligt at skifte pipelinen ud med PEX som skjules i et panel og nyt dørtrin?

Jeg formoder der skal tages hensyn til eksisterende gulv. Måske skulle vaskemaskinens nuværende placering genovervejes for at få  en bedre rørføring.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

1. De løse ledninger og forlængerledning skal væk. De er farlige og hvis der kommer slagregn knd ad en åben dør, har du balladen. 

2. Find en stærk finerplade og skær den til i bredde og ca 60 cm lang. Skru en liste på tværs i kanten og du har en lille rampe. Den snubler du ikke over.


 

For nogle år siden var jeg formand i en ejerforening, hvor vi fik lavet altaner og døre til altanerne er et større firma der mest laver altaner. 

De havde sprunget over det lave gære nogle steder og blandt andet bare skåret en indbygningsreol over i en af lejlighederne. Vi klagede over det og de gav et beløb til at få det etableret pænt. 

Så hvis det er altanfirmaet der har lavet rørføringen, så kunne du jo prøve at se om de ikke ville lave en pæn kasse eller lign., hvis du trykker dem lidt på maven. 


Morten

Jeg spørger nok dumt.. men hvordan var de rør ført INDEN altanen??
Er det en "leje-eller eje-lejlighed"?


Som jeg ser det  - blot for at starte fra begyndelsen..

Ejerlejlighed - og jeres ansvar (og måske noget, der skal over bolig/ejerforeningen også?)..:

Hvis rør m.m. lå der inden - med / uden en kasse over - så skulle det jo have været med i altanfirmaets tilbud - eller de skulle som minimum have oplyst om, at der skulle laves noget andet - brugbart/lovligt?

Lejelejlighed - boligforening/ udlejers ansvar..:

Det skal bare fikses.. så det både er brugbart OG lovligt!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Mange tak for alle jeres svar  

Forsøger lige at svare på spørgsmålene. 

Det er en andelslejlighed, og rørene lå der også inden altanen blev sat op. Der var de under en skjuler. 

Det tynde rør, er et kobberrør, også ligger er et kabel, tror det er jord plus en forlængerledning. 

Det er planen, at der skal skiftes gulv. Bare til et anden vinylgulv, men som måske kunne lægges ud over et trin  

Skal der skiftes gulv, så er det oplagt at få det rør (nyt pexrør) samt kobberrør ned i gulvet ved at brække et gulvbræt op, eller skære en rille hvis det er beton. Det skal ikke se sådan ud efter nyt gulv.   

Hvad bruges kobberøret til. Det synes mere end rigelig til en vaskemaskine.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis