"sliske" i stentrappe

askholme
askholme
Postnr: 2860
askholme askholme

Hejsa

Vores hus ligger på en hævet grund og vi har en ældre stentrappe op (se den begroede trappe på billede). Trappen trænger til en overhaling, men det står ikke lige øverst på sedlen. Hvad der tilgengæld er akut er at få lavet 2 slisker eller hvad man nu vil kalde det, altså plane områder som kan bruges til at få en barnevogn op og ned af trappen på en nem måde.

Der er selvfølgelig mulighed for at købe nogle alu-ramper der lægges på trappen, men dels syntes jeg det er grimt og dels virker det til at være rimeligt dyrt (har umiddelbart set priser på over 2.000 per sliske). 

Jeg har istedet overvejet en model hvor jeg tager nogle sten op (og skærer en del andre til med vinkelsliberen) også laver to planer områder med nye sten. Lidt ala http://skibbildanlaegsgartner.dk/wp-content/uploads/2015/03/haveanlaeg-trappe-billeder_029.jpg , blot hvor der så er 2 planer områder midt i trappen i stedet for et stort et ved siden af.

Tror i det ville fungere eller er det en fuldstændig håbløs måde at gøre det på?

Ask
je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Hvis det kun er midlertidigt kunne et par brædder vel gøre det ?

Skal det passe ind i stilen, kunne du jo lave det i granit.

Beton vil nok revne, medmindre du graver ned.

Hellere eje, end at leje.
askholme
askholme
Postnr: 2860
askholme askholme

nu er det jo nok forskelligt hvad man definerer som midlertidigt, men vi snakker mere end et par måneder.

Tanken var enten at købe granitsten eller bare fx kopsten. Så ville jeg grave lidt ud med en lille planteske eller drænspade og lægge dem ned så de lå under niveau af resten af trappen. 

Men det er muligt at to lange brædder, der er skåret i vinkel i enderne og fastgjort på en passende måde er den mest pragmatiske løsning

Ask
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Skal det være billig og en her og nu løsning kan du købe stålprofil til let skillevæg. Det er U profil som kan styre barnevognens hjul så man ikke kører ud på trappen. Man kan så gå almindeligt på trappen imellem profiler.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Vil du være med? Log ind for at svare.