Internet "låser"

Jeg har en halvgammel (ca. 7 år) pc, der "låser" når jeg er på inte(t)nettet...

Den kører Win 7 home edition -Tror jeg der står.

Den kører trådløs på en rimelig hurtig forbindelse Bor i boligforening, så husker ikke hastigheden.

Den starter fint op, men efter ca. 15 min. står den bare fast på en tilfældig side....

Og så er der 2... muligheder -Log af, eller genstarte pc...

Møg træls er det i hvert fald....

What to do ?

Skyde bæstet.....

Slæbe det gamle liv til en klogere ?  (og sikkert dyrere)   - jysk fedterøvfornuft :-D


Eller kan dette -For guderne så kendte - give det fornuftige svar, der får blodtrykket på tastetæskeren her ned på et accceptabelt tal....


 


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ved du om det er computeren, eller selve programmet der fryser?

Er det programmet så kan du lukke det fra joblisten (CTRL, ALT, DELETE)


Vi prøver igen, i morgen --

Besøgte lige en pc- doctor......

Kunne købe en renoveret gamer-pc for 1800 jydske dollar..... 


Så det blev så jul(i) gaven til den halvgamle her...

(Han har dælme fået varmechok, vil knægtene sige om Deres fædrene ophav)


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

 Vi vil også gerne vide, om det er en stationær eller bærbar computer. Låser den også på andre programmer, eller er det kun internettet? 7 år gammel har du prøvet at tage sidepladen af og se om der skulle have sneget sig lidt støv/nullermænd ind på kølepladen til CPU en. Prøv det. Er det en bærbar er sandsynligheden for køleproblemer stor.

Hvad sagde PC doktoren. 1800 jyske dollars lyder billigt. Den gad jeg nok se specifikationerne på inden jeg købte den.


fase

Pc´en er stationær.

Den låser kun internettet.... -og ja, der var en anelse (jysk underdrivels) støv inden i den. :-D

Den "Nye" er en HP pro 6300 Microtower...      som lige nu er ved at blive opdateret m.m.

Det eneste der manglede, var en trådløs stick... Måtte ofre 200 ekstra for den. - De bliver trukket af ungernes julegave -så nu får de kun 1 skefuld risengrød juleaften.... -Ca.

Mener browseren er standard Microsoft... Internet Explorer ?


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce

Når vi nu er ide på ægte jysk sparsommelighed og fravær af gældende momssatser o.lign.  , så kunne du overveje at hente en gratis udgave af WIN 10 og installere den. Den kan laves som en ren installation eller en opgradering. Hvis du ikke kan finde Win 10, den er på Microsofts dansk side, så sendere jeg gerne en iso fil eller en dvd. det er som at få en ny computer. 


fase

Takker for det Hr. Fabrin.. -lyder som smør i Jyske ører... 

Nu kører den "nye" pc derudaf...

Den gamle er, efter støvsugning, blevet monteret med en ældre skærm, mus og tastatur. -og sat i "skammekrogen "       -Den har bare kørt som en drøm lige siden.....

Har pc´er en sjette sans ? 

jeg tænker på, lidt ligesom trikket med høns der ikke lægger så mange æg mere... Bare sæt huggeblokken med økse ind i hønsegården... Så lægger de dælme æg igen en 14 dages tid.... Thø-hø



Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Kan man stadig hente en gratis opdatering til Win 10?

Prøvede for nogle måneder siden, det lykkedes ikke.

Købte en licens til win 10 pro, på ebay,   , for under en 50'er.

Kom omgående ind på mail, og virkede perfekt.


Vi prøver igen, i morgen --

Hvis du har en WIN7 i forvejen, kan du hente en WIN10 som ISO fil eller til at gemme på en USB stick på min 8GB for at opgradere.


fase

Har pc´er en sjette sans ? 

jeg tænker på, lidt ligesom trikket med høns der ikke lægger så mange æg mere... Bare sæt huggeblokken med økse ind i hønsegården... Så lægger de dælme æg igen en 14 dages tid.... Thø-hø

Ja somme tider tror jeg det hjælper, sjældent mere end 14 dage, såen ligesom med hønsene. Tit skal man gøre noget radikalt ved det, du ved huggeblokken ( nye stumpen i ).


fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis