Kraftige røgbomber

Hej jeg har i rigtigt lang tid gerne ville lave en røgbombe men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har prøvet at blande saltpeter og sukker sammen men det virker ikke.

Hej jeg har i rigtigt lang tid gerne ville lave en... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

nu er det nok for sent og svare på det men Jeg gør det afligevel..

jeg har lavet røgbumber de sidste 4-5 år nu og jeg syntes at den her metode virker bedst

30g - kno3

20g - sukker

15 - paraffin  wax

først skal der en pande på komfuret som varmes godt op og mens du venter på det kommer du sukker og kno3 i en kaffe grinder så det bliver til fint pulver og når det er gjort tager du alt dit wax og kommer det på panden til det smelter også tager du panden af og kommer dit sukker/kno3 pulver i og blander det med en dejskraber også er det klar til og blive proppet i et paprør og jo bedre pakket det er jo bedre.. også skal de bare køle af og blive hårde som sten.. De kan tændes med lunte eller uden (må ikke holdes i hånden)

skal der farve i kan det gøres på 2 måder

1. man bruger bivoksfarver i stedet for paraffin wax.. men det bruges på samme måde og samme vægt

2. man kan bruge olie baseret farvepulver

3. man kan bruge pyroteknik farve pulver (meget dyrt)

Det er ikke på nogen måde farligt og lave så de lidt ældre børn kan også være med...

Tak på forhånd 

det burde du kunne hvis det indeholder et højt % af kno3.. ellers er det bare og prøve sig frem..

jeg glemte og skrive at det en god ide og komme et par stykker sølvpapir om paprøret det giver en bedre forbrænding..

Og kan man eventuel bruge noget der hedder en minihakker den har samme prensip som en blender 

Vedhæftede filer:

jeg tror ikke den laver det fint nok.. men det kan jo prøves..

en kaffe grinder koster ikke så meget i føtex eller i bilka

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis