Kraftige røgbomber

Hej jeg har i rigtigt lang tid gerne ville lave en røgbombe men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har prøvet at blande saltpeter og sukker sammen men det virker ikke.

35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det ikke dumt at rode med røg bomber når der er afbrændings forbud?

Det skal være køkkensalpeter og sukker, altså den salpeter som slagteren putter i rullepølser bl.a.  

I mine unge dage var der juleoptog igennem byen, med udsmykkede vogne. Det var på de tider da der blev sendt raketter til månen m.m. Så jeg skulle selvfølgelig lave en raket på en vogn, og der skulle der være røg. Landbetjenten skulle naturligvis gå foran optoget men han var lige nede for at se om det var noget vi havde styr på. 

Det brænder langsomt og ryger ret længe.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Vi brugte alm. salpeter , det man bruger når man laver krudt , blandet med sukker og det virkede , det var en del af nytårsløjerne for ca 60 års siden .............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Tak for hjælpen det prøver jeg 

K aben skrev den 26-07-2018 23:05:18

Hej jeg har i rigtigt lang tid gerne ville lave en røgbombe men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har prøvet at blande saltpeter og sukker sammen men det virker ikke.

 Du skal lige huske det skal findeles i morteren for det virker.    

https://da.wikipedia.org/wiki/Morter_(krukke)

Holy smoke.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Ok 

Her er lidt øvelser i kemi - man starter med at pisse sit territorium af...   http://virtuelgalathea3.dk/artikel/salpeterproduktion-efter-de-gamle-metoder-og-salpeterproduktionen-i-europa 

Lige en ting mere, hvis du selv importerer ganske få mængder rent salpeter, ( og desværre endnu værre hvis du hedder Muhammed) så kommer du i efterretningstjenestens søgelys. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Istedet for at risikere at komme i karambolage med myndighederne hvorfor så ikke bare få fat i nogle af de røgbomber der bruges til at finde huller efter rotte angreb de er ikke særlig dyre

Nej med så ryger de nok heller ik så meget tror du 

Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis