Ecu på Fiat Punto fra 2005

Hej jeg har en Fiat Punto fra 2005. Jeg har problemer med, at den køre kun på 2 cylinder! Periodisk! 

Jeg har skiftet følgende:

Tændrør+ledninger

De to spoler

Krumtapsføler+knastføler


Den kommer med en fejlkoder p0352 som siger fejl ved spole 2! Når bilen vælger at køre på to cylinder så sker der ikke noget når jeg tager ledningen af til spole 2.   Dvs at spole 2 får ingen strøm!

Jeg har givet alle de stik og sikringer jeg kunne finde kontaktspray! Som sagt er det en periodisk fejl, virker som en løs forbindelse, men intet ændre sig ved at røre ved de respektive stik.

Spørgsmål, nu er der vel kun ecuen tilbage? Hvis der er fejl på den, vil det så være en periodisk fejl eller vil den være konstant. 

Sidder startspæren i ecu?

Håber i kan være behjælpelig.

Mvh

Torben



Hej jeg har en Fiat Punto fra 2005. Jeg har... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har lige snakket med en som har en ecuer til salg.

Han siger, at der også sidder noget bag på sikringsboxen som også skal skiftes, ved i hvad det er!

Han siger også at man kan købe en ny i England som ikke er kodet og derfor skul kun bruges uden kodning. Kender i noget til det

Vedhæftede filer:

Vil det virke hvis jeg købte dette

En fin film, men sådan ser min ecu jo ikke ud indvendig, hvis du prøver at kikke på de to billeder derer af min ecu. Mig en gåde hvordan de fokser den! Hvordan de får den samlet med alle de tråde!

Underligt varmefølsomt elektronik sidder lige der, men i princippet ligner det meget, - er der svedne komponenter eller dårlige lodninger på dit print?

På foto ligner det noget, som bare skal skiftes ved defekt. Hvad koster nye dele på Ebay? 


 

Det sæt som jeg har vedlagt her med ledningsnet kan jeg få for rimelig penge, og det er prøvet af i en anden bil. Det er fra en model 2004 så det passer over i formentlig. 

Hvis jeg skifter de tre dele vil bilen vel starte eller hvad!


Du er nødt til at prøve jo - på det stadie er jeg stået lidt af og af samme grund har jeg altid haft ældre biler. Fiat har en blakket ry for deres elektriske fejl i de nyere modeller. - har selv haft en model 98", som aldrig har fejlet. ( bortset fra rust ). Dengang kendte jeg en mekaniker fra Vestergaard, Odense, - som vidste stort set alt, når der var problemer.

Jeg formoder ham med sættet kender til fejlen ?? - hvad ville en renovering koste hos Remodan ? ( hvis muligt u/cvr )


 

Jeg skulle aldrig havde skildt den ad, den er død nu. Ellers ville jeg nok havde førsøgt at få den til rep.



Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis