Ecu på Fiat Punto fra 2005

Hej jeg har en Fiat Punto fra 2005. Jeg har problemer med, at den køre kun på 2 cylinder! Periodisk! 

Jeg har skiftet følgende:

Tændrør+ledninger

De to spoler

Krumtapsføler+knastføler


Den kommer med en fejlkoder p0352 som siger fejl ved spole 2! Når bilen vælger at køre på to cylinder så sker der ikke noget når jeg tager ledningen af til spole 2.   Dvs at spole 2 får ingen strøm!

Jeg har givet alle de stik og sikringer jeg kunne finde kontaktspray! Som sagt er det en periodisk fejl, virker som en løs forbindelse, men intet ændre sig ved at røre ved de respektive stik.

Spørgsmål, nu er der vel kun ecuen tilbage? Hvis der er fejl på den, vil det så være en periodisk fejl eller vil den være konstant. 

Sidder startspæren i ecu?

Håber i kan være behjælpelig.

Mvh

Torben



Hej jeg har en Fiat Punto fra 2005. Jeg har... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Sæt den på 20V, så kan du de fleste spændinger på din bil, og prøveledningerne i com (sort ledning) og den røde i VmA 


fase

Hvis jeg stiller mikrometer på dcv 20 måler den 0,06 på begge stik, men kun på tænding.

Stiller jeg den på dca 2000 måler den 6,69 på den gode stik og 0,69 på den dårlige også kun på tænding.

Lige i dag står jeg med det alene så jeg har ikke mulighed for at måle på det ene stik som der dur, men den anden målte på dca 2000  7,6 med motoren i gang

Mig siger det ingen ting🙂 Men hvad tænker i


Du skal have den i 20 volt området, prøv at tjek over batteriet om instrumentet ikke viser 12 volt, eller deromkring.


Vi prøver igen, i morgen --

Nu melder jeg snart pas🙂 Jeg kan jo kun måle på den dårlige stik med motoren i gang fordi jeg står med det alene🙂

Når jeg måler på ledningerne uden de er sat på spolen måler den 12,9 v, men når de sidder på spolen måler den 0,03, det giver da ingen mening og ja jeg har prøvet flere gange med den samme resultat

Når du måler dc med ledningen taget af spolen og gang i motoren, er det muligt den genererer 12v, men ingen når den sættes på spolen. Din dc måling siger intet om  strømstyrken i ledningen. ( kunne være svigtende transistor ) Få milliampere vil være nok til dit instrument registrerer de 12v. Den spænding der løber i primærspolen, kortsluttes jo af stel så måling er vanskeligt. Sæt i stedet en 55w halogenpære i serie og se om den lyser. Husk vi taler her om vekselspænding, så hvis pæren lyser svagere er der en naturlig forklaring. Håber det giver mening og andre må gerne korrigere mig, hvis jeg tager fejl. 


 

Vekselspænding er det ikke, men pulserende jævnspænding. Når du kan måle 12V ubelastet, men 0 V belastet, tyder det på at udgangen til tændspolen er defekt. Det kræver nok noget andet grej og viden til at afgøre.


fase

Nå du skriver at udgangen til tændspoler er defekt, mener du så at udgangen fra ecuen er defekt. Vil du prøve at beskrive det lidt mere.🙂

Jeg er nok ude hvor jeg ikke helt kan bunde, men jeg vil gerne lære🙂

Korrekt Fabrin, en sinus/spidskurve men kun i plusretning..  

Torben har du læst dette?? en god forklaring omkring fejlkoden. De 2 sidst beskrevne fejl burde være elimineret, når det er nyt.

  https://www.yourmechanic.com/articl...ke-griffin


 

Hej Jeg tror heller ikke på nu at det kan være andet end ecuen der fejler.

Hvis jeg finder mig en brugt ecu er det så nok at skifte tændingslåset også. Eller er der andre ting jeg skal være opmærksom på?. Vil bilen starte når det er gjort??



Der er yderligere 49 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis