Ecu på Fiat Punto fra 2005

Hej jeg har en Fiat Punto fra 2005. Jeg har problemer med, at den køre kun på 2 cylinder! Periodisk! 

Jeg har skiftet følgende:

Tændrør+ledninger

De to spoler

Krumtapsføler+knastføler


Den kommer med en fejlkoder p0352 som siger fejl ved spole 2! Når bilen vælger at køre på to cylinder så sker der ikke noget når jeg tager ledningen af til spole 2.   Dvs at spole 2 får ingen strøm!

Jeg har givet alle de stik og sikringer jeg kunne finde kontaktspray! Som sagt er det en periodisk fejl, virker som en løs forbindelse, men intet ændre sig ved at røre ved de respektive stik.

Spørgsmål, nu er der vel kun ecuen tilbage? Hvis der er fejl på den, vil det så være en periodisk fejl eller vil den være konstant. 

Sidder startspæren i ecu?

Håber i kan være behjælpelig.

Mvh

Torben



Hej jeg har en Fiat Punto fra 2005. Jeg har... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

er det en Grande Punto for så kan det være tændngsmodulet.


 

Speedway skrev den 27-07-2018 14:31:20

Nej det er en Punto 1,2 8 ventil

Har klippet stikket af den kreds der ikke dur og monteret noget optermistik der burde at give forbindelse.

Jeg må prøve at finde de to ende stationer på de to ledninger andet er der vel ikke at gøre eller er der andet der kan spille ind

 Torben, når du har konstateret der er tænding på de to cylindre der sætter ud, kan det jo ikke være der fejlen ligger. 

Så har du "kun" indsprøjtningssystemet og motorstyringen tilbage. Hvis det er et monopoint system (en indsprøjtningsdyse der sidder hvor karburatoren sad i gamle dage) burde det ikke lade sig gøre. Men er der en indsprøjtningsdyse for hver cylinder er det nok kun en cylinder der sætter ud. Så begynder jeg at tænke på defekt dysse eller forbindelsen mellem dysen og motorstyringen. Det er overhovedet ikke utænkelig en af de nymodens indsprøjtningsdyser kan have en periodisk fejl.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Der kommer bare ingen gnist ud af den ene spole hvor jeg mener kredsen ikke dur. Det konstater jeg ved at tage tændrørsledningen af! På den kreds der dur springer gnisterne lystlig rundt når jeg forsøger at tage tændrørsledningen af. Det sker slet ikke på den kreds der ikke dur!! Selvom jeg kan måle lys i den kreds der ikke dur. Tror bare ikke den giver strøm nok til at der kan springe gnister fra spole. Håber du er med på hvad jeg mener

Speedway skrev den 27-07-2018 15:36:09

Der kommer bare ingen gnist ud af den ene spole hvor jeg mener kredsen ikke dur. Det konstater jeg ved at tage tændrørsledningen af! På den kreds der dur springer gnisterne lystlig rundt når jeg forsøger at tage tændrørsledningen af. Det sker slet ikke på den kreds der ikke dur!! Selvom jeg kan måle lys i den kreds der ikke dur. Tror bare ikke den giver strøm nok til at der kan springe gnister fra spole. Håber du er med på hvad jeg mener

 Ja ok, så har jeg misforstået det med gnisten. Se bort fra hvad jeg skrev.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Kan du ikke skaffe et voltmeter, prøvelampen er ikke så velegnet.


Vi prøver igen, i morgen --

Jo skal lige have lidt hjælp der, hvad skal den mål for at være i orden?

Skal den stå på 200 ohm eller hvad?. Har ikke helt styr på det med volmeter kan i godt høre

Nu var det volt jeg tænkte du skulle måle, så der skal du vælge indstilling til volt..

Sæt evt et billede ind af instrumentet.




Vi prøver igen, i morgen --

Hvis du måler spolerne, så start på 1 kohm, - og mål både primær og sekundær. Hvis resultatet er ens, ligner det i min verden en anden fejl. Men kan en tester ikke afgøre om ECU fejler??

Ps. Nitters forslag med dyserne lyder ellers også som mulighed ( hvis alle tændrør var med )  Evt. tændingsmodul/forstærker, vil jeg mene giver helt død motor, ved defekt, men disse kan også fejle periodisk. ( som en transistor ved opvarmning ) - det samme med Hall-giver.


 

Vedhæftede filer:
Der er yderligere 59 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis