Dryp fra faldstamme, hvad gør jeg?

Min faldstamme er begyndt at dryppe i min lejlighed, lille københavner toilet. Det virker som om dryppet kommer fra et hul imellem loft og faldstamme. Har spurgt overboen om de oplever problemer med toilettet, men hun siger hun ingen problemer har. Det er tit sen aften den drypper, men også ind i mellem om eftermiddagen. Hvad gør, skal der en prof til eller er det noget jeg kan lappe med noget sanitetsfuge?

Mvh.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis vandet ikke kommer fra faldstammen kunne det tyde på en utæthed hos overboen - måske utætte fuger i badeværelset.


Søren O

Prøv at undersøge om det er kondens.
Hvis du bader og dermed har meget fugtig luft og faldstammen er kold, via det vand der bliver skyllet ud i den, kan der godt opstå kondens.
Det er jo nemt at tjekke ved at lufte ordenligt ud, eller droppe badet et døgn, og så se om problemet stadig er der.

Men ellers er det sikkert en sag for enten ejer/andels foreningen eller udlejer.    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Kunne godt være kondens, da den ikke drypper det meste af dagen. Har prøvet at skrælle maling af der hvor samlingerne og der var lidt småvådt, så måske den kan være tilstoppet? Anyway, har ringet efter formanden, så må vi se hvad der sker ..


Det ligner kondens med de dråber der samles. Ved kondens hjælper det naturligvis at udlufte. Men ellers isolerer man jo f.eks. koldvandsrør ellers vil de dryppe. Hvis overboens toilet er begyndt at løbe konstant, så vil det område du viser ( nakken af bøjningen) netop være koldt hele tiden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også