Kondensator og en modstand parallelt

Hej.

Jeg har en 12v kontakt der bliver styret af en fjernbetjening. Den hænder at den mister signalet et halvt sekund i ny og næ, når jeg trykker på knappen.

Er der noget med at jeg kan smide en kondensator og en modstand(eller polymerer?) parallelt på kontakt ledningen til at fjerne de små udfald? 

Udfaldene er på ca et halv sekund. 

Hvordan finder jeg de korrekte komponenter? 


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej. Jeg har en 12v kontakt der bliver styret af... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad med at finde en fjernbetjening der ikke har udfald i stedet.

Det andet risikerer et blive noget fusk - liften skal blive ved med at køre et stykke tid efter at knappen er sluppet - kan der ikke blive et sikkerhedsissue - fx når det du har lavet, svigter, så liften bliver ved mad at køre op selv om man slipper knappen nok så meget?


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Den er jeg med på. 

Og jo, jeg har faktisk sluttet relæ boksen til samme stømforsyning som liften da begge kører 12v. Kan problemet ligge der?


Jeg er klart indstillet på at få/finde en bedre styring men synes at det er svært at finde. 

Jeg har faktisk kigget en del men har ikke fundet nogen fjernbetjente relæer der kan det.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis det drejer sig om en lift, der står på en arbejdsplads, skal du være opmærksom på, at du alene har ansvaret overfor arbejdstilsynet, hvis der sker uheld med personskade, når du har ombygget maskinen.
Du bør i så fald være helt sikker på, at ændringen er forsvarligt lavet. Hvis du har sluttet relæboksen til samme forsyning, som driver liften, så er der noget du ikke helt er herre over. Hvis liften blokeres, så vil den formentligt trække en stor strøm fra batteriet, og dermed vil relæboksen ikke få korrekt spænding så længe blokeringen vedvarer. Er du så sikker på, at du i alle tilfælde kan afbryde forsyningen til liften?

Ja, det kan være problematisk med lift fra samme forsyning, prøv om en ekstern forsyning afhjælper problemet 


Elektronikteknikeren

Prøver ekstern strøm forsyning.

Derudover vil jeg sætte 2 magnet kontakter på, så den ikke kan køre højere/lavere end den skal.

Den står ikke på en arbejdsplads. Det er ren sjov/hobby

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Vandkanten skrev den 26-07-2018 21:57:38

Den er jeg med på. 

Og jo, jeg har faktisk sluttet relæ boksen til samme stømforsyning som liften da begge kører 12v. Kan problemet ligge der?


Det kunne godt hænde at problemet ligger begravet der når der kommer et kort ophold så pumpemotoren sætter ud.  Du bliver nok nødt til at forklare nærmere hvordan det sker. 

Jeg kunne nemlig godt tænke mig til at pumpen trækker så meget strøm at spændingen falder en hel del over batteriet/opladeren når pumpen startes og der dermed går kuk i boxen. Du kan prøve og måle spændingen over batteriet når du køre med opstillingen ? 

Har du ikke en eller anden løs DC spændingsforsyning der giver et sted mellem 12 og 24 volt og køre boxen på ?

Du har formodentlig en oplader til en laptop, de plejer at levere mellem 16 og 19 volt.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg har lige fået svar fra forhandleren af relæ boksen. Og de bekræfter at der netop er denne fejl på produktet. De tilbyder mig så pengene tilbage.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vandkanten skrev den 27-07-2018 12:11:57

Jeg har lige fået svar fra forhandleren af relæ boksen. Og de bekræfter at der netop er denne fejl på produktet. De tilbyder mig så pengene tilbage.


 Så skal du om ikke andet have dine penge tilbage!     

Men det løser så ikke det praktiske problem. Du må have flikket noget relælogik sammen på en måde, du ikke kan aktivere motoren, hvis du ved ret uheld kommer til at trykke på op og ned kontakten på samme tid. 

Det kan du lave på en let måde ved du har en "Kør" knap, samt en omskifter der bestemmer om "Kør" er op eller ned.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg kører relæ boksen i Momentan / horn - Dvs. Tænd hver kanal enkeltvis, så længe knappen trykkes ned.

På den måde sikrer jeg at den ikke fejler ved tryk på 2 knapper.

Jeg har ikke kunne finde andre relæ bokse der netop har denne funktion. 

Så jeg beholder den og vil prøve at løse det det lille udfald. Tror at kondensatoren/modstands løsningen er glimerende til formålet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du kan i relæstyringen lave det sådan, at OP kappen afbryder NED knappen og omvendt. det giver en simpel styring. Du bruger formentlig ikke pumpen i stilling ned? To relæer til styring må da betegnes som simpelt.


fase
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis