Kondensator og en modstand parallelt

Hej.

Jeg har en 12v kontakt der bliver styret af en fjernbetjening. Den hænder at den mister signalet et halvt sekund i ny og næ, når jeg trykker på knappen.

Er der noget med at jeg kan smide en kondensator og en modstand(eller polymerer?) parallelt på kontakt ledningen til at fjerne de små udfald? 

Udfaldene er på ca et halv sekund. 

Hvordan finder jeg de korrekte komponenter? 


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej. Jeg har en 12v kontakt der bliver styret af... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har ikke problemer med op/ned styringen. 

Jeg har kun problemer med udfaldet på det ½ sekund, som jeg håber kan løses med modstand/kondensator løsningen. Jeg skal bare ha fundet de korrekte værdier.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er jo i styringen, du skal have placeret din kondensator, altså i den boks, som giver udfaldet. At placere en kondensator over spolen til relæet, som styrer pumpen vil kræve en meget stor kondensator, som formentlig vil brænde kontakterne i din styring af på grund af den høje indkoblingsstrøm. For øvrigt skal du tage i betragtning at relæet formentlig vil kunne holde sig indkoblet ved en spænding på 6 - 8V. Det skal kondensatoren dimensioneres efter.


fase

Jeg er lidt uenig Jeg vil sætte kondensatoren efter relæet, så jeg ikke skal ændre på den eksisterende elektronik.

Jeg forestiller mig følgende:

  1. Så længe at en knap er trykket køre følgende process:
  2. Relæ slår til. 
  3. Kondensator lades op. 
  4. Evt. udfald på ½ sekund (relæ slukker)
  5. Kondensator aflades/giver strøm i lidt over ½ sekund
  6. Udfald færdigt, Relæ slår til igen (knap er trykket) - gå til step 2


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Og der er det så du har problemet i forhold til størrelsen af din kondensator. Men hvis du kan finde en på 100.000uF kan du jo godt gøre forsøget. De fåes da i handlen, de koster bare lidt.


Elektronikteknikeren
Jeg er lidt uenig Jeg vil sætte kondensatoren efter relæet, så jeg ikke skal ændre på den eksisterende elektronik.

Jeg forestiller mig følgende:

  1. Så længe at en knap er trykket køre følgende process:
  2. Relæ slår til. 
  3. Kondensator lades op. 
  4. Evt. udfald på ½ sekund (relæ slukker)
  5. Kondensator aflades/giver strøm i lidt over ½ sekund
  6. Udfald færdigt, Relæ slår til igen (knap er trykket) - gå til step 2

Når du skriver: 2. Relæ slår til, så mener du formentlig det relæ, som kobler strømmen til motoren? Den har du før beskrevet som brugte ca. 2A DC i indkobling. Det kræver så en meget stor kondensator. En kondensator er i indkoblingsøjeblikket at betragte som en kortslutning, og jo større kondensatoren er jo længere varer kortslutningen. Dine relæer på udgangen er slet ikke beregnet til at bære den strøm, derfor bør du lave ændringen på dit styreprint, eller allerbedst fjerne din fjernbetjente styring og erstatte den med et par knapper til op og ned. Men da det er din maskine, er det selvfølgeligt dig, der bestemmer. 

Du kan købe store kondensatorer 1F på eBay , disse kondensatorer bruges til musikanlæg i biler.


fase

Tak for hjælpe til alle, kan se jeg skal prøve at kigge i andre retninger. 

S.Fabrin. Det fik du skrevet så jeg ku' forstå det Tak.

Jeg prøver at kigge i andre retninger for at få det til at køre. Vil starte med at se om jeg kan finde en anden boks der har single-button funktion. 


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis