El stabler på fast strømforsyning.

Hej, 

Jeg har en el stabler der kører på et stort 12/24 v batteri (dobbelt bil batteri)

Batteriet er ved at være fladt og bør udskiftes.

Hvis vi ser bort fra det evt. lov tekniske, kan jeg så istedet for at udskifte batteriet, koble batteriet fra og sætte en kraftig nok strømforsyning på? 

Eller er der noget jeg skal være opmærksom på her?



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, men hvorfor dog det? Det vil kræve en ordentlig spændingsforsyning, som formentlig vil være ligeså dyr som nye batterier. Er stableren ikke i stand til at bevæge sig ud af stedet?


fase

Den står fast og skal aldrig flyttes. Jeg er villig til at betale for en strømforsyning. 

Jeg kan mærke at stableren løftere hurtigere når vi har sat laderen til, så den nuværende strømforsyning er med til at hjælpe.

Spørgsmålet er blot om det kan lade sig gøre, og hvordan regner jeg ud hvor kraftig en strømforsyning jeg skal bruge ? - jeg kan skaffe specs på motor og det gamle batteri og den gamle batteri lader.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Spænding i volt og strømforbrug i ampere er nødvendige oplysninger. Grunden til at stableren løfter hurtigere, når laderen er sat til, skyldes at spændingen er lidt højere.


fase

Vær opmærksom på, at strømforsyningen skal kunne klare startstrømmen, der kan være noget højere end den nominelle strøm.

En anden mulighed er at skaffe en brugt pumpestation med 230 eller 400 V elmotor.


Søren O
Annonce
Søren O skrev den 25-07-2018 16:58:39

En anden mulighed er at skaffe en brugt pumpestation med 230 eller 400 V elmotor.

 Ja det var nok den bedste løsning, til at gøre den stationær.



Vi prøver igen, i morgen --

Men hvis jeg skiftede motoren til en 220/400v, vil den så ikke køre meget hurtigere?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

For at svare på det spørgsmål, kræver det viden om hastigheden på den nuværende motor. For øvrigt er det muligt at regulere hastigheden på en AC motor eller forsyne den med gear.


fase

Der står 12v 80a på motoren.

Batteriet er et Exide ET950 på 12v 135Ah

Hvad siger det jer ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis