Tagkonstruktion?

Hej LDS folk.

Jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan svare på.

Jeg har fået skiftet taget af et tagfirma. Aftalen var opretning af spærene da de originalt er bygget med sveg/running. Da de var færdig var sveget der stadig så de måtte lave det om. De lagde så lægter oven på spærene og sætte nogle store skrurer ned igennem mens de holdte lægterne oppe så de var lige. Jeg havde troet man sætte nogle hjælpe spær på siden af de originale spær for at rette dem op. Spørgsmålet er så om det er en ok løsning?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I min optik er det en gang klyt og klamp. Hver enkelt spær skulle haft en påforing med spærtræ eller i det mindste et kraftigt bræt afhængig af standen på de gamle spær. 

Med den løsning de har valgt skulle der have været opklodsning under. Det virker ikke som et professionelt firma.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hej igen. Det er Jysk Tagteknik der har udført opgaven. Det var godt nok Polakkere de havde til det men alligevel burde det være lavet ordentligt. Er det noget jeg burde få en byggesagkyndig til at kigge på? Det blev lavet i December/Januar måned 2017/2018.

Det er da ikke spærene der er blevet rettet op - sikke noget "klamp". Ja du må have fat i en byggesagkyndig.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis